Csendes Percek október 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Okt. 27., Sze, 03:41:02 CEST

                       2010. október 27. szerda

Jak 1,19-27.

19 Tanuljátok meg tehát, szeretett testvéreim: legyen minden ember
gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra, 20 mert
az ember haragja nem szolgálja az Isten igazságát. 21 Ezért tehát
vessetek el magatoktól minden tisztátalanságot és a gonoszság utolsó
maradványát is, és szelíden fogadjátok a belétek oltott igét, amely meg
tudja tartani lelketeket. 22 Legyetek az igének cselekvői, ne csupán
hallgatói, hogy be ne csapjátok magatokat. 23 Mert ha valaki csak
hallgatója az igének, de nem cselekszi, olyan, mint az az ember, aki a
tükörben nézi meg az arcát. 24 Megnézi ugyan magát, de elmegy, és
nyomban el is felejti, hogy milyen volt. 25 De aki a szabadság
tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellette, úgyhogy nem
feledékeny hallgatója, hanem tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi
cselekedete. 26 Ha valaki azt hiszi, hogy kegyes, de nem fékezi meg a
nyelvét, hanem még önmagát is becsapja, annak a kegyessége hiábavaló.
27 Tiszta és szeplőtlen kegyesség az Isten és Atya előtt ez:
meglátogatni az árvákat és az özvegyeket nyomorúságukban, és tisztán
megőrizni az embernek önmagát a világtól.

                         JÓILLAT A VILÁGBAN

Ne tévelyegjetek: "A jó erkölcsöt megrontja a rossz társaság!" (1Kor
15,33)

Egy hosszú egyházi konferencia után sietve dobáltam be koszos ruháimat
a tisztákkal együtt. Úgy gondoltam, ha hazaérek, kimosom majd a
piszkosat, a tisztát viszont még nyugodtan hordhatom. Amikor
kinyitottam a táskát, izzadtságszag ütötte meg az orromat. A
kellemetlen illat átjárta a tiszta ruhákat is.
Valami hasonló történhet társasági kapcsolatainkban. Néha a gyülekezeti
gyerekek kérdezősködnek, jó-e, ha vannak nem hívő barátaik.
"Feltétlenül - szoktam mondani. De mindig kérdezzétek meg magatoktól:
én hatok rájuk, vagy ők befolyásolnak engem?" A kortársak befolyása a
felnőttek számára is lehet ugyanolyan erős. A negatív hozzáállás,
pletyka, előítélet és kapzsiság ragályos lehet. De ugyanígy működik a
"szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség,
önmegtartóztatás." (Gal 5,22-23)
Mai olvasmányunk arra figyelmeztet, hogy őrizzük meg tisztán magunkat a
világtól (Jak 1,27). Természetesen ez nem jogosít fel bennünket, hogy
elzárkózzunk és önelégültek legyünk. De ez az intelem arra emlékeztet,
hogy nem szabad engednünk, hogy a világi társaság erőt gyakoroljon
ránk. Ehelyett nekünk kellene hatni, példánkkal Krisztus szeretetét
szétosztogatni (2Kor 2,14-16).

Imádság: Urunk, segíts, hogy Krisztus befolyása a legerősebb legyen az
életünkben. Ámen.

Isten akarata, hogy pozitív hatást gyakoroljunk környezetünkre.
Michael Raypholtz (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A TINIKÉRT!