Csendes Percek október 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Okt. 7., Cs, 03:41:02 CEST

                      2010. október 7. csütörtök

Jer 32,27.36-41.

27 Én vagyok az ÚR, minden élőnek az Istene. Van-e számomra lehetetlen?
36 Most mégis ezt mondja az ÚR, Izráel Istene, erről a városról,
amelyről azt mondjátok, hogy fegyver, éhínség és dögvész folytán a
babilóniai király kezébe kerül: 37 Összegyűjtöm majd népét mindazokból
az országokból, ahová szétszórtam lángoló haragomban és nagy
felháborodásomban. Visszahozom őket erre a helyre, letelepítem, és
biztonságban lesznek. 38 Az én népem lesznek, én pedig Istenük leszek.
39 Egy szívet és egy utat adok nekik, hogy engem féljenek mindenkor, és
jó dolguk legyen nekik is, meg utódaiknak is. 40 Örök szövetséget kötök
velük, nem fordulok el tőlük, jót teszek velük, és olyanná teszem
szívüket, hogy féljenek engem, és ne hajoljanak el tőlem. 41 Örömmel
teszek jót velük teljes szívemmel és lelkemmel, és véglegesen elültetem
őket ebbe a földbe.

                            OSTROM ALATT

Mert csak én tudom, mi a tervem veletek - így szól az Úr -: békességet
és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt adok nektek. (Jer 29,11)

A legtöbbünk már keresztülment olyan időszakon, amikor úgy érezte,
mintha ostrom alatt lenne. Egy közeli barátom állandó fájdalommal küzd,
és csípőműtét előtt áll. Egy másik barátom rákos beteg, épp most
fejeződött be a kemoterápiás kezelése, és már kezdi is a sugárkezelést.
Egy harmadik nagyon súlyos depresszióval küzd.
Jeremiás próféta azokhoz az emberekhez szólt, akik szó szerint ostrom
alatt voltak. A babiloniak rabigába hajtották őket. De szenvedésük
idején Jeremiás a reményteljes jövő ígéretével biztatta őket. Isten
megígérte nekik, hogy jót tesz velük (Jer 32,40). Bár szenvedniük kell,
soha nem lesznek egyedül, remény nélkül.
Jeremiás szavai a ma emberéhez is szólnak. Betegség, háború, éhezés
sújtja világunkat. Hova fordulhatunk segítségért ezekben a nehéz
időkben? Ki adhat békét szívünkbe és erősíthet meg, hogy kitartsunk?
Nincs más, csak az Úr, és a Szentírás biztosít afelől, hogy semmi sem
túl nehéz Istennek. Lehetnek nehézségek az életünkben, de Isten erősebb
ezeknél, és nem hagy el minket.

Imádság: Drága Urunk, segíts emlékeznünk a nehéz időkben arra, hogy
neked semmi sem lehetetlen. Töltsd be szívünket a szereteteddel és
reménnyel. Ámen.

Az "ostrom" alatt is mondhatjuk: erős vár a mi Istenünk!
Lana R. Vannarsdall (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZENVEDŐKÉRT!