Csendes Percek október 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Okt. 6., Sze, 03:41:02 CEST

                       2010. október 6. szerda

Lk 12,1-3.

1 Miközben megszámlálhatatlan sokaság gyűlt össze, úgyhogy majd
letaposták egymást, beszélni kezdett Jézus, de először csak
tanítványaihoz: "Óvakodjatok a farizeusok kovászától, vagyis a
képmutatástól. 2 Nincsen olyan rejtett dolog, amely le ne lepleződnék,
és olyan titok, amely ki ne tudódnék. 3 Ezért tehát amit a sötétségben
mondtatok, azt a világosságban fogják hallani, és amit fülbe súgva
mondtatok a belső szobában, azt a háztetőkről fogják hirdetni."

                         ZÁRT AJTÓK MÖGÖTT?

Ezért tehát amit a sötétségben mondtatok, azt a világosságban fogják
hallani, és amit fülbe súgva mondtatok a belső szobában, azt a
háztetőkről fogják hirdetni. (Lk 12,3)

Egyszer, egy musical szereppróbán vezeték nélküli mikrofon volt a
ruhámra rögzítve. Mindig nagyon figyelek arra, hogy kikapcsoljam,
amikor vége a próbának, de ez alkalommal elfeledkeztem róla. Az
öltözőben egy másik szereplővel folytatott magánbeszélgetésemet
felerősítve hallotta odakinn a közönség. Mindenki hallotta, ahogy a
zenekar egyik tagját kritizáltam. Amikor észrevettem, mi történt,
megrémültem és rettenetesen szégyelltem magam. A durva szavaim
egyáltalán nem azt az embert tükrözték, akinek látszani akartam.
A mai olvasmányban Jézus tanítványainak a farizeusok képmutatásáról
beszél. A farizeusok tökéletesnek tűntek kívülről, és nagy tiszteletnek
örvendtek. Jézus azonban nemcsak a magánbeszélgetéseiket, de a
gondolataikat is ismerte, figyelmeztette őket, hogy a szívük
romlottsága napvilágra kerül.
Nem számít, mások milyennek látnak minket. Isten belelát a szívünkbe,
és ismeri a szavaink mögötti gondolatainkat. Amikor kísértést érzünk
arra, hogy kritikával, vagy rosszindulattal beszéljünk valakiről,
emlékezzünk Pál intésére: "beszédetek legyen mindenkor kedves" (Kol
4,6).

Imádság: Élet Ura, teremts bennünk tiszta szívet, ami szeretetedet
tükrözi szavainkban és cselekedetünkben. Ámen.

Ma egy szó miatt se szégyenüljek meg, ami elhagyja a számat.
Xavia Arndt Sheffield (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY SZAVAINKKAL NE BÁNTSUNK MÁSOKAT!