Csendes Percek november 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Nov. 23., K, 03:41:01 CET

                       2010. november 23. kedd

Ef 3,14-21.

14 Ezért meghajtom térdemet az Atya előtt, 15 akiről nevét kapja minden
nemzetség mennyen és földön: 16 adja meg nektek dicsőségének gazdagsága
szerint, hogy hatalmasan megerősödjék bennetek a belső ember az ő Lelke
által; 17 hogy a Krisztus lakjék szívetekben a hit által, a szeretetben
meggyökerezve és megalapozva 18 képesek legyetek felfogni minden
szenttel együtt: mi a szélesség és hosszúság, magasság és mélység; 19
és így megismerjétek Krisztusnak minden ismeretet meghaladó szeretetét,
hogy teljességre jussatok, az Isten mindent átfogó teljességéig. 20 Aki
pedig mindent megtehet sokkal bőségesebben, mint ahogy mi kérjük vagy
gondoljuk, a bennünk munkálkodó erő szerint: 21 azé a dicsőség az
egyházban Krisztus Jézus által nemzedékről nemzedékre, örökkön-örökké.
Ámen.

                             APRÓ JELEK

Megáldja azokat, akik félik az Urat, a kicsinyeket a nagyokkal együtt.
(Zsolt 115,13)

Ahogy gyakran megesik velem, két apró, időben közeli esemény adott
lehetőséget Istent jobban megismerni. Egyik kora reggel egy pici nyírfa
levelet vettem fel a földről. Óvatosan tartottam kezemben a törékeny
őszi szépséget, és megfigyeltem, hogy az apró levél semmivel sem
kevésbé csillog, mint a nagyobb társai, amik szintén a füvön hevertek,
vagy épp a fáról szállingóztak. A hasonlóságuk azt mutatta, egy
családhoz tartoznak. Ugyanaznap később az év utolsó paradicsomtermését
szedtük le. Amikor beleharaptam a legkisebbe, felismertem azt az egyedi
ízt, ami a legnagyobban is megtalálható. A Szentírásból Pál emlékeztet
"az Isten mindent átfogó teljességére" (Ef 3,19).
A méretük ellenére a legkisebb levél és paradicsom is Isten
teljességével volt tele. Keresztyén értelemben, minden ember -
függetlenül a jelentőségétől, képességeitől, vagy teljesítményétől -
Isten Lelkével telhet meg, Krisztus minden szépségével együtt. Ha
Krisztus szeretetét egyre mélyebben megismerjük, mi is eljuthatunk az
Isten mindent átfogó teljességéig. Ha pedig ez megtörténik, Istent
ismertetjük meg másokkal.

Imádság: Szentlélek Isten, töltsd be az életünket szereteted
ismeretével. Ámen.

Isten csodálatos szeretete gyakran apró jelek által érkezik.
Colin D. Harbach (Cumbria, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK JELENTÉKTELENNEK TARTJÁK MAGUKAT!