Csendes Percek november 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Nov. 18., Cs, 03:41:01 CET

                     2010. november 18. csütörtök

Jn 6,1-13.

1 Jézus ezután elment a Galileai-tengernek, a Tiberiás tavának túlsó
partjára. 2 Nagy sokaság követte őt, mert látták azokat a jeleket,
amelyeket a betegeken tett. 3 Jézus pedig felment a hegyre, és ott
leült a tanítványaival együtt. 4 Közel volt a húsvét, a zsidók ünnepe.
5 Amikor Jézus körültekintett és látta, hogy nagy sokaság közeledik
hozzá, így szólt Fülöpnek: "Honnan vegyünk kenyeret, hogy ezek
ehessenek?" 6 Ezt pedig azért kérdezte tőle, hogy próbára tegye, mert ő
már tudta, mit fog tenni. 7 Fülöp így válaszolt neki: "Kétszáz dénár
árú kenyér sem elég nekik, hogy mindenki kapjon valami keveset." 8
Egyik tanítványa, András, a Simon Péter testvére így szólt hozzá: 9
"Van itt egy gyermek, akinél van öt árpakenyér és két hal, de mi ez
ennyinek?" 10 Jézus ezt mondta: "Ültessétek le az embereket." Nagy fű
volt azon a helyen. Letelepedtek tehát a férfiak, szám szerint mintegy
ötezren. 11 Jézus pedig vette a kenyereket, hálát adott, és kiosztotta
az ott ülőknek; ugyanúgy osztott a halakból is, amennyit kívántak. 12
Amikor pedig jóllaktak, így szólt tanítványaihoz: "Szedjétek össze a
felesleges darabokat, hogy semmi ne menjen kárba." 13 Összeszedték
tehát, és tizenkét kosarat töltöttek meg az öt árpakenyérből való
darabokkal, amelyek feleslegesek voltak azoknak, akik ettek.

                           ÉLTETŐ KENYÉR

Jézus azt mondta nekik: "Én vagyok az élet kenyere: aki énhozzám jön,
nem éhezik meg..." (Jn 6,35)

Miután Jézus enni adott a sokaságnak, és követői kérdezték őt, ezt a
nagyszerű kinyilatkoztatást tette: "Én vagyok az élet kenyere." Ha ma
Ázsiában élne, lehet, hogy ezt mondaná: "Én vagyok az élet rizse" -
mivel ez az étel az ott élők alapeledele. Örülök, hogy Jézus nem ezt
mondta: "Én vagyok az élet csokoládés fánkja" vagy "Én vagyok az élet
citromos habcsókja" - bármilyen nagyszerűek is ezek. A Jézus Krisztusba
vetett hitnek nem különleges ínyencségnek vagy alkalmi luxusnak kell
lennie, hanem mindennapi életünk létfontosságú összetevőjének.
Jézus emlékeztette hallgatóit, Isten hogyan táplálta Izráel népét az
ígéret földje felé vezető úton. Hat napon át tapasztalták, hogy Isten
hűségesen gondoskodott róluk a mannával. Azzal, hogy Jézus önmagát
kenyérhez hasonlítja, arra figyelmeztet, hogy ha a hitben növekedni és
erősödni akarunk, tőle való táplálékra van szükségünk.

Imádság: Istenünk, köszönjük hűségedet, hogy táplálsz és megtartasz,
amint utadon igyekszünk járni. Ámen.

Hogyan oszthatjuk meg az élet kenyerét a körülöttünk élőkkel?
Bill Willis (Új-Dél-Wales, Ausztrália)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEM LÁTJÁK ISTEN MUNKÁJÁT!