Csendes Percek november 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Nov. 9., K, 03:41:01 CET

                        2010. november 9. kedd

2Kir 5,1-14.

1 Naamán, az arámok királyának hadseregparancsnoka, nagyra becsült
ember volt ura előtt, és tekintélyes, mert általa szabadította meg az
ÚR Arámot. Ez a férfi erős vitéz volt, de bélpoklos lett. 2 Egyszer
rabló arám csapatok vonultak ki, és foglyul ejtettek Izráel országából
egy kisleányt, aki Naamán feleségének a szolgálója lett. 3 Ez így szólt
úrnőjéhez: Bárcsak eljuthatna az én uram a samáriai prófétához, az majd
meggyógyítaná bélpoklosságából. 4 Naamán megjelent ura előtt, és
elmondta, hogy mit beszélt az Izráel országából való leány. 5 Arám
királya ezt mondta: Menj csak el, én meg levelet küldök Izráel
királyának. El is ment, és vitt magával tíz talentum ezüstöt, hatezer
aranyat meg tíz rend ruhát. 6 Átadta a levelet is Izráel királyának,
amely így szólt: Most, amikor ez a levél hozzád érkezik, kérlek, hogy
gyógyítsd meg bélpoklosságából szolgámat, Naamánt, akit hozzád küldtem!
7 Amikor Izráel királya fölolvasta a levelet, megszaggatta a ruháját,
és ezt mondta: Hát Isten vagyok én, aki megölhet és életre kelthet,
hogy ideküld ez énhozzám egy embert, hogy meggyógyítsam
bélpoklosságából?! Értsétek és lássátok meg, hogy csak ürügyet keres
ellenem! 8 Amikor Elizeus, az Isten embere meghallotta, hogy Izráel
királya megszaggatta a ruháját, ilyen üzenetet küldött a királynak:
Miért szaggattad meg a ruhádat? Jöjjön ide hozzám az az ember, és tudja
meg, hogy van próféta Izráelben! 9 Ezért Naamán elment lovaival és
kocsijával, és megállt Elizeus házának a bejáratánál. 10 Elizeus egy
követet küldött hozzá ezzel az üzenettel: Menj, és fürödj meg hétszer a
Jordánban, akkor újra megtisztul a tested! 11 Naamán azonban
megharagudott, elment, és így szólt: Én azt gondoltam, hogy majd ki fog
jönni, elém áll, és segítségül hívja Istenének, az ÚRnak a nevét,
azután végighúzza kezét a beteg helyen, és meggyógyít a
bélpoklosságból. 12 Hát nem többet érnek-e Damaszkusz folyói, Abáná és
Parpar, Izráel minden vizénél? Megfürödhetnék azokban is, hogy
megtisztuljak! Azzal megfordult, és haragosan eltávozott. 13 Szolgái
azonban odamentek, és így szóltak hozzá: Atyám, ha a próféta valami
nagyot parancsolt volna, azt is megtetted volna. Mennyivel inkább
megteheted, amikor csak azt mondta, hogy fürödj meg, és megtisztulsz.
14 Lement tehát, és megmerítkezett hétszer a Jordánban az Isten
emberének a kívánsága szerint. Akkor újra tiszta lett a teste, akárcsak
egy kisgyermeké.

                             FŐSZEREP?

Bárcsak eljuthatna az én uram a samáriai prófétához, az majd
meggyógyítaná bélpoklosságából. (2Kir 5,3)

Ha a történetből Hollywoodban filmet készítenének, a címszereplő
Naámánt valószínűleg egy híres, jóképű színész alakítaná. Ugyanakkor a
foglyul ejtett, névtelen leánykát bizonyára egy kevésbé ismert, kevésbé
elbűvölő karakterszínésznő formázná meg. Pedig valójában a kislány a
történet központi alakja. Isten nem azért dönt úgy, hogy meggyógyítja
Naámánt Elizeus próféta által, mintha Naámán különös kegyelmet talált
volna Isten előtt. Naámán gyógyulása annak bizonyítására szolgált
Izrael névtelen és kételkedő királya felé, hogy "van próféta
Izraelben", és Isten cselekszik abban az időben és azon a helyen. A
történetben mind a rabszolga kislány, mind Naámán élete Isten
hatalmáról tanúskodik.
Gyakran mondjuk közhelyként, hogy a világ nem körülöttünk forog. Naámán
és a fogoly kislány története azonban azt is sugallja, hogy még a saját
életünk sem maga körül forog. Nem a saját életrajzi filmünk
sztárszínészei vagyunk, hanem Isten országa nagyobb történéseinek
szereplői. "Mit tettem, hogy ezt érdemeltem?" - nem ez a helyes kérdés,
amelyet fel kell tennünk, ha áldásokat tapasztalunk, vagy nehéz
helyzetbe kerülünk. Inkább azt kérdezzük: "Hogyan lehetnék hasznos
tagja Isten országának a jelenlegi körülményeim között?"

Imádság: Istenünk, segíts, hogy meglássuk helyes szerepünket a te
tervedben, és hűséggel betöltsük azt. Ámen.

Mindnyájunknak van szerepe Isten megváltó tervében.
Michael MacDonald (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A MODERNKOR RABSZOLGÁIÉRT!