Csendes Percek május 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Május. 24., H, 03:41:02 CEST

                        2010. május 24. hétfő

1Kir 19,11-13.

11 Az ÚR ezt mondta: Jöjj ki, és állj a hegyre az ÚR színe elé! És
amikor elvonult az ÚR, nagy és erős szél szaggatta a hegyeket, és
tördelte a sziklákat az ÚR előtt; de az ÚR nem volt ott a szélben. A
szél után földrengés következett; de az ÚR nem volt ott a
földrengésben. 12 A földrengés után tűz támadt; de az ÚR nem volt ott a
tűzben. A tűz után halk és szelíd hang hallatszott. 13 Amikor Illés ezt
meghallotta, palástjával eltakarta az arcát, kiment, és megállt a
barlang bejáratánál. Egy hang pedig így szólt hozzá: Mit csinálsz itt,
Illés?

                         ISTEN UTÁN KUTATVA

Megtaláltok engem, ha kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám.
(Jer 29,13)

A hullámoktól csuromvizesek voltunk, ahogyan a bálnafigyelő csónakunk
hánykolódott a vízen, mégis nagyon élveztem a hajókázást Oregon
partjainál. Fürkésztem a vízfelszínt, hogy legalább egy pillantást
vethessek a szürke bálnára. Vajon szökőkútszerű vízsugarakat fogok
látni, vagy egy óriási csobbanást, ahogyan az állat hatalmas farka
csapkodja a vizet? Nem tudtam mire számítsak, de biztos voltam, hogy
pompás lesz.
Egy órányi hajózás után visszaballagtunk a szobánkba. Az erkélyről
csalódottan figyeltük az óceánt, amikor egyszer csak egy apró vízpermet
jelezte, hogy ott van a bálna. Nem szökőkút, nem hatalmas csobbanás
jelezte a jelenlétét, a pillanat mégis borzongató volt.
Illés próféta jutott eszembe, aki a hatalmas Istent a szélben, a
földrengésben és a tűzben kereste, végül egy halk, szelíd hangban
ismerte fel. Gyakran várunk valami látványos dolgot, és utána rájövünk,
hogy Isten mindvégig velünk volt, várva, hogy észrevegyük.
Meghallhatjuk az ő hangját, ha felhív egy barát, észrevehetjük a
törődését az igeversekben, melyek vezetnek minket a hétköznapi
helyzetekben, és megérezhetjük érintését, amikor megvigasztal a sötét
éjszakában. Megláthatjuk őt, aki csendesen jelenti ki magát az
életünkben.

Imádság: Atyánk, köszönjük, hogy jóságod csendesen közeledik. Add, hogy
láthassuk, és hálásak legyünk érte. Ámen.

Isten különleges jóságával jön el hozzánk naponta.
Evelyn Beck (Washington, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY ÉSZRE TUDJUK VENNI ISTENT MA IS!