Csendes Percek május 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Május. 15., Szo, 03:41:01 CEST

                       2010. május 15. szombat

Jn 6,1-13.

1 Jézus ezután elment a Galileai-tengernek, a Tiberiás tavának túlsó
partjára. 2 Nagy sokaság követte őt, mert látták azokat a jeleket,
amelyeket a betegeken tett. 3 Jézus pedig felment a hegyre, és ott
leült a tanítványaival együtt. 4 Közel volt a húsvét, a zsidók ünnepe.
5 Amikor Jézus körültekintett és látta, hogy nagy sokaság közeledik
hozzá, így szólt Fülöpnek: "Honnan vegyünk kenyeret, hogy ezek
ehessenek?" 6 Ezt pedig azért kérdezte tőle, hogy próbára tegye, mert ő
már tudta, mit fog tenni. 7 Fülöp így válaszolt neki: "Kétszáz dénár
árú kenyér sem elég nekik, hogy mindenki kapjon valami keveset." 8
Egyik tanítványa, András, a Simon Péter testvére így szólt hozzá: 9
"Van itt egy gyermek, akinél van öt árpakenyér és két hal, de mi ez
ennyinek?" 10 Jézus ezt mondta: "Ültessétek le az embereket." Nagy fű
volt azon a helyen. Letelepedtek tehát a férfiak, szám szerint mintegy
ötezren. 11 Jézus pedig vette a kenyereket, hálát adott, és kiosztotta
az ott ülőknek; ugyanúgy osztott a halakból is, amennyit kívántak. 12
Amikor pedig jóllaktak, így szólt tanítványaihoz: "Szedjétek össze a
felesleges darabokat, hogy semmi ne menjen kárba." 13 Összeszedték
tehát, és tizenkét kosarat töltöttek meg az öt árpakenyérből való
darabokkal, amelyek feleslegesek voltak azoknak, akik ettek.

                        SEMMI SEM TÚL KICSI

Van itt egy gyermek, akinél van öt árpakenyér és két hal, de mi ez
ennyinek? (Jn 6,9)

Van egy kis tengerparti falusi vendégházam Dél-Afrikában. Isten itt
csodálatos lehetőséget adott a világ minden tájáról érkezett, s a
legkülönfélébb élethelyzetekben lévő emberek bátorítására és a
tanúságtételre. Néha csupán melegséggel, kedvességgel fordulok a
vendégek felé, vagy megértő vagyok velük. Mégis, az emberek úgy
köszönik meg, mintha óriási kincset adtam volna nekik. Sokszor
megdöbbenek, hiszen úgy érzem, csak egészen kicsi dolgot tettem értük.
A Szentlélek azonban felnyitotta a szememet. Rájöttem, hogy a Lélek
minden kis kedvességet megnagyobbít, s így az emberek Jézus Krisztus
nagylelkűségét kapják általa. Ha vendégeim arcára nézek, tudom, hogy
Isten jó és hatalmas.
Ahogy a fiú által felajánlott kenyér és hal jóllakatott ötezer embert,
úgy Isten a mi szívből jövő adományunkat is felhasználja sokak
táplálására. Mindig ajánljuk fel Istennek azt is, ami számunkra
kicsinek tűnik, mert ha így teszünk, láthatóvá lesz a mindenható
Istenbe vetett bizalmunk!

Imádság: Drága Urunk, köszönjük, hogy kicsiny áldozatainkat is
elfogadod, és nagyszerűen használod azokat. Segíts, hogy mindig őszinte
szívvel adhassuk neked. Ámen.

A Szentlélek munkálkodik mindenben, amit szeretettel teszünk vagy
mondunk.
Elaine Richardson (Nyugati-fok, Dél-Afrikai Köztársaság)

IMÁDKOZZUNK A VENDÉGLÁTÁSBAN DOLGOZÓKÉRT!