Csendes Percek május 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Május. 13., Cs, 03:41:02 CEST

                      2010. május 13. csütörtök

Lk 10,38-42.

38 Amikor továbbhaladtak, betért egy faluba Jézus, ahol egy Márta nevű
asszony a házába fogadta. 39 Volt ennek egy Mária nevű testvére, aki
leült az Úr lábához, és hallgatta beszédét. 40 Márta pedig teljesen
lefoglalta magát a sokféle szolgálattal. Ezért előállt Márta, és így
szólt: "Uram, nem törődsz azzal, hogy a testvérem magamra hagyott a
szolgálatban? Mondd hát neki, hogy segítsen!" 41 Az Úr azonban így
felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, 42
pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó részt
választotta, amelyet nem vehetnek el tőle."

                         JÓL ELTÖLTÖTT IDŐ

Jézus így szólt hozzájuk: Jöjjetek velem csak ti magatok egy lakatlan
helyre, és pihenjetek meg egy kissé. (Mk 6,31)

Barátom figyelmesen hallgatta fecsegésemet zsúfolt napomról és teendőim
véget nem érő listájáról. Úgy hittem, bölcsen használtam ki időmet, de
válasza meglepett.
"Hova illesztetted be Istent?" - kérdezte. Zavarba jöttem, hiszen
erőfeszítéseimért dicséretet vártam. Kérdésére át kellett értékelnem
zsúfolt naptáramat.
Legtöbbünk szorgalmasnak szeretne tűnni mások szemében. Merjük-e
vállalni, hogy időt szánunk az imádságra, a bibliaolvasásra, vagy arra,
hogy egyszerűen csak leülünk, és számba vesszük Isten áldásait az
életünkben?
Jézus szolgálatra hívta el tanítványait; ám ennél többet is akart,
kapcsolatban akart lenni velük. Éppen ezért pihenésre is hívta őket,
testük és lelkük megújulására, hogy el tudják végezni a rájuk bízott
munkát.
Könnyen beleeshetünk a csapdába, hogy próbáljuk az embereket
tetteinkkel lenyűgözni, miközben elsiklunk az Istennel töltött
"pihenés" fontossága mellett. Ha naptárunkban Isten is szerepel,
megújult erővel végezhetjük napi feladatainkat.

Imádság: Mennyei Atyánk, bocsásd meg, hogy erőfeszítéseinkkel próbálunk
tetszeni neked. Vonj félre minket, hogy megújulhassunk a veled töltött
időben. Ámen.

Milyen gyakran pihenek meg Isten jelenlétében?
Connie Coppings (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY EZEN A HÉTEN ISTEN IS KAPJON HELYET NAPTÁRUNKBAN!