Csendes Percek május 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Május. 12., Sze, 03:41:01 CEST

                        2010. május 12. szerda

Zsolt 71,1-14.

1 Hozzád menekülök, URam, ne szégyenüljek meg soha!
2 Ments meg, szabadíts meg irgalmasan! Fordítsd felém füledet, és
segíts meg!
3 Légy erős kősziklám, ahova mindig mehetek, melyet segítségemre
rendeltél, mert te vagy az én sziklaváram.
4 Istenem, ments meg a bűnösök kezéből, az álnok és erőszakos emberek
markából!
5 Mert te vagy, Uram, reménységem, te vagy, URam, bizodalmam ifjúkorom
óta.
6 Te voltál támaszom születésem óta, te hoztál ki anyám méhéből, téged
dicsérlek szüntelen.
7 Sokan csodálkoznak rajtam, mert te vagy erős oltalmam.
8 Szám dicséreteddel van tele, dicsőítlek mindennap.
9 Öregkoromban se vess el engem, ha elfogy az erőm, ne hagyj el!
10 Mert ellenségeim azt mondják rólam, akik életemre törnek, így
tanácskoznak:
11 Elhagyta őt Isten, üldözzétek, fogjátok meg, mert nincs, aki
megmentse!
12 Ó Isten, ne légy távol tőlem, Istenem, siess segítségemre!
13 Megszégyenülve vesszenek el, akik ellenem támadnak! Borítsa szégyen
és gyalázat azokat, akik vesztemre törnek!
14 Én pedig szüntelenül remélek, és folyton dicsérlek téged.

                           AZ "IMABAJNOK"

Ó Isten, ne légy távol tőlem, Istenem, siess segítségemre! (Zsolt
71,12)

Nagymamám valóságos imabajnok volt. Akár 20 percen keresztül is tudott
imádkozni lélegzetvétel nélkül, teletűzdelve imáit a régi fordítású
Biblia idegen hangzású szavaival. Imái tartalmukat és formájukat
tekintve is választékosak voltak. Sorozatos agyvérzései után azonban
közvetlenül és egyszerűen imádkozott. A kórházban, mikor a kezét
fogtam, így fohászkodott: "Ó Istenem, segíts meg! Ó Jézusom, vigasztalj
meg!"
Nagymamámhoz hasonlóan a zsoltárírók is példát adnak az ékesszóló
imákra, de a lényegre törő, egyszerű szavakra is. A zsoltárok magasztos
versei között gyakran megtaláljuk a szív legmélyéről fakadó szavakat:
"ments meg", "szabadíts meg", "hallgass meg", "ne hagyj el"!
A 71. zsoltár megmutatja, hogyan imádkozhatott Jézus életének utolsó
hetében, tudva, hogy nagy próbatételt kell elszenvednie, s ugyanakkor
vigaszt és megnyugvást találva Isten hatalmában és kegyelmében.
Jézusnak szüksége volt Isten jelenlétére és vezető kezére azon a héten
Jeruzsálemben. (Lk 19-23) Ha bizonytalanság vagy fájdalom gyötör, mi is
gondolhatunk arra, hogy Isten számunkra is "a menedék sziklája és erős
vár".

Imádság: Urunk, légy menedékünk, ha életünk bajai ránk nehezednek.
Fogadj el, ments meg és újíts meg minket, hogy dicsőíthessünk, s
továbbadhassuk a jó hírt. Ámen.

Bármi is van a szívünkben, Istennek bátran elmondhatjuk.
Dan R. Dick (Wisconsin, USA)

IMÁDKOZZUNK A BETEG NAGYMAMÁKÉRT!