Csendes Percek március 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Már. 18., Cs, 03:41:03 CET

                     2010. március 18. csütörtök

Ézs 43,22-25.

22 De nem engem hívtál segítségül, Jákób, nem értem fáradoztál, Izráel!
23 Nem nekem hoztál bárányt égőáldozatul, nem engem dicsőítettél
véresáldozataiddal. Nem én voltam, akinek ételáldozatoddal szolgáltál,
nem én voltam, akiért tömjénezéssel fáradoztál.
24 Nem nekem vettél pénzért illatos nádat, nem engem árasztottál el
véresáldozataid kövérjével. Hanem te voltál az, akinek én szolgáltam
vétkeid miatt, te voltál az, akiért fáradoztam bűneid miatt.
25 Én, én vagyok az, aki eltörlöm álnokságodat önmagamért, és vétkeidre
többé nem emlékezem.

                      MEGBOCSÁTÁS ÉS FELEJTÉS

Én, én vagyok az, aki eltörlöm álnokságodat önmagamért, és vétkeidre
többé nem emlékezem. (Ézs 43,25)

Egy alkalommal, amikor már nagyon zavart az agresszív vezetők
viselkedése, elkezdtem listát készíteni a rendszámaikról. Még nevet is
adtam a gyűjteménynek: "A szégyen csarnoka." Alig írtam azonban össze
egy párat, teljesen elfeledkeztem róla. Nemrégiben újra megtaláltam, de
elég furcsának tűnt. Akárhogy próbáltam, képtelen voltam fölidézni, mit
tettek ezek az emberek, amivel elérték, hogy a listámra kerüljenek. Nem
éreztem haragot, sem megütközést, csak egy véletlenszerű számsornak
tűnt az egész.
Azelőtt nem értettem a "többé nem emlékezem" fontosságát a fönti
versben. Gyenge emlékezetem következményeként vétkesek listáját
találtam meg, vétkek nélkül. Többé már nem tudtam haragudni rájuk.
Isten nem feledékeny, mint én, mégsem tartja számon megvallott
bűneinket. Jézus keresztáldozata miatt nem bűnösöknek, hanem
gyermekeinek lát bennünket - tisztának és megigazultnak. A megbocsátás
példáját követve mi is szerethetjük azokat, akik rosszat tettek nekünk.

Imádság: Urunk, köszönjük megbocsátásodat, amely teljes és végleges.
Segíts, hogy mi is megbocsássunk másoknak. Ámen.

A szeretet nem rója fel a rosszat. (1Kor 13,5)
Derek Sum Wei Siang (Perak, Malajzia)

IMÁDKOZZUNK MEGBOCSÁTÁSÉRT ÉS SZERETETÉRT!