Csendes Percek március 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Már. 15., H, 03:41:02 CET

                       2010. március 15. hétfő

2Krón 7,12-18.

11 Amikor Salamon sikeresen elkészítette az ÚR házát, a királyi palotát
és mindazt, amit elkészíttetni szándékozott Salamon az ÚR házában és a
maga palotájában, 12 akkor megjelent az ÚR Salamonnak éjjel, és ezt
mondta neki: Meghallgattam imádságodat, és kiválasztottam magamnak ezt
a helyet az áldozat házául. 13 Ha majd bezárom az eget, és nem lesz
eső, vagy parancsolok a sáskáknak, hogy leegyék a földet, vagy ha
dögvészt bocsátok népemre, 14 de megalázza magát népem, amelyet az én
nevemről neveznek, ha imádkoznak, keresik az én orcámat, és megtérnek
gonosz utaikról, én is meghallgatom a mennyből, megbocsátom vétküket,
és meggyógyítom országukat. 15 Szemem már nyitva van, és fülemmel
figyelek az imádságra ezen a helyen. 16 Kiválasztottam és megszenteltem
ezt a házat, azért itt lesz a nevem örökké, itt lesz a szemem és a
szívem is mindenkor. 17 És ha te előttem jársz, ahogyan járt apád,
Dávid is, és úgy teszel mindent, ahogyan megparancsoltam,
rendelkezéseimet és törvényeimet megtartod, 18 akkor állandóvá teszem
királyi trónodat, ahogyan megígértem apádnak, Dávidnak, mikor ezt
mondtam: Nem vesznek ki utódaid, és uralkodnak Izráelben.

                    JOBB, MINT A LEGFINOMABB FA

És ha te előttem jársz, ahogyan járt apád, Dávid is, és úgy teszel
mindent, ahogyan megparancsoltam, rendelkezéseimet és törvényeimet
megtartod, akkor állandóvá teszem királyi trónodat, ahogyan megígértem
apádnak, Dávidnak, mikor ezt mondtam: Nem vesznek ki utódaid, és
uralkodnak Izráelben. (2Krón 7,17-18)

Ha valaki elolvassa a templom építését, látni fogja, milyen csodálatos
volt a szerkezete. Salamon király a legfinomabb cédrus és ciprusfákat
rendelte. Kővágókat bérelt, hogy a hegyekből követ vágasson;
művészeket, akik bronzzal, ezüsttel és arannyal dolgoztak; és
takácsokat a legfinomabb szövetek és vásznak készítésére.
Salamon Isten áldását kérte a templomra, s hogy Isten megszentelje azt.
Cserébe Isten azt kérte Salamontól, hogy tartsa meg a szent
parancsolatokat. Isten azt akarta, hogy Salamon elkötelezze a szívét,
ne csak egy gyönyörű templomot építsen. Kapcsolatot akart Salamonnal és
az emberekkel.
Az imádság helye lehet pusztán funkcionális és egyszerű, vagy finoman
díszített, falain inspiráló művészi alkotásokkal, oltárán gyertyákkal
és egyebekkel. De vajon a megfelelő dekoráció elég ahhoz, hogy Istennek
örömet szerezzünk? Nem!
Isten kapcsolatot akar velünk - hordozni terheinket, vezetni a nehéz
időkben, és velünk együtt örülni.

Imádság: Urunk, Istenünk, szükségünk van rád életünkben. Jöjj a
szívünkbe ma. Ámen.

Isten szerető kapcsolatban akar lenni velünk.
Carolyn Wilker (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A TEMPLOMOT ÉPÍTŐ GYÜLEKEZETEKÉRT!