Csendes Percek június 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Jún. 20., V, 03:41:01 CEST

                      2010. június 20. vasárnap

Jak 2,14-26.

14 Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de
cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? 15 Ha egy
férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi
kenyere, 16 valaki pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el
békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól, de nem adjátok meg
nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? 17 Ugyanígy a hit
is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában. 18 Viszont mondhatja
valaki azt is: Neked hited van, nekem meg cselekedeteim vannak. Mutasd
meg nekem a hitedet cselekedetek nélkül, én is meg fogom neked mutatni
cselekedeteim alapján a hitemet. 19 Te hiszed, hogy egy az Isten. Jól
teszed. Az ördögök is hiszik és rettegnek. 20 Akarod-e hát tudni, te
ostoba ember, hogy a hit cselekedetek nélkül meddő? 21 Ábrahám, a mi
atyánk, nem cselekedetekből igazult-e meg, amikor fiát, Izsákot
felajánlotta az oltáron? 22 Látod tehát, hogy hite együttműködött
cselekedeteivel, és cselekedeteiből lett teljessé a hite. 23 Így
teljesedett be az Írás, amely azt mondja: "Ábrahám hitt az Úrnak, aki
ezért igaznak fogadta el őt", és "Isten barátjának neveztetett". 24
Látjátok tehát, hogy cselekedetekből igazul meg az ember, és nem csupán
a hit által. 25 S ugyanígy a parázna Ráháb is, nem cselekedetekből
igazult-e meg, amikor befogadta a követeket, és más úton bocsátotta el
őket? 26 Mert ahogyan a test halott a lélek nélkül, ugyanúgy a hit is
halott cselekedetek nélkül.

                             APA AJÁNDÉKA

A jótékonyságról és az adakozásról pedig el ne feledkezzetek, mert
ilyen áldozatokban gyönyörködik az Isten. (Zsid 13,16)

Apámmal egyszerre ünneplem a születésnapomat. Úgy hív engem, hogy
"élete legjobb ajándéka", de biztos vagyok benne, hogy ő sokkal nagyobb
ajándékot adott nekem.
Évekkel ezelőtt egyszer nem vettem neki ajándékot. Elkezdtem sírni, de
apa megnyugtatott. Elmagyarázta, hogy nem az anyagi ajándékok a
legfontosabbak. Ha jó vagyok, és helyesen cselekszem, ez a legnagyobb
ajándék - mondta.
Innentől kezdve elhatároztam, hogy mindennap legalább egy kedves dolgot
teszek. Azóta meggazdagodott az életem. Ha néha el is hibázok egy
napot, a legtöbbször sikerül jót tennem. Akár ebédet főztem valakinek,
vagy írtam egy köszönő levelet, eltakarítottam a szomszéd kocsijáról a
havat, vagy levágtam a füvét a kertben, mindannyiszor áldásban
részesültem.
Ezt a születésnapi fogadalmat megtartva közelebb kerültem Istenhez.
Észrevettem a lehetőségeket, hogy az evangéliumot megosszam, és
megpróbáltam bemutatni a keresztyén lelkületet. Az évek során a
családom, a barátaim, a munkatársaim, a szomszédok átvették a
mindennapi jócselekedet szokását. Az apámnak tett ígéretem megmaradt,
és kiállta az élet viharait. Bölcsessége révén valóban nagyobb
ajándékot kaptam.

Imádság: Köszönjük Istenünk elődeink bölcsességét, és a tőled kapott és
átadható önzetlen szeretetet. Ámen.

Hogyan vidíthatom fel ma valaki napját.
Kerry Riddle (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK VIDÁMSÁGÉRT!

_____________________________

Hirdetés:

Kedves Olvasók!

A tóalmási WOL Élet Szava tábor 21. nyári táboroztatása előtt áll.
Június 27-én megnyitjuk a kapukat, és érkeznek majd a táborozó gyerekek
és tizenévesek, egészen augusztus közepéig, 7 tábori turnusban.
Segítséget szeretnénk kérni Tőletek. Táborozói létszámunk a nyárra
önkéntes szobavezetői szolgálatot vállalók számától függ. Idén nyáron
akadnak még olyan tábori hetek, ahol a fiú szobavezetői létszám még nem
teljes, s így előfordulhat, hogy nem tudunk annyi fiú táborozót
fogadni, amennyit tudnánk.
Várjuk tehát azon elkötelezett keresztyén fiatalemberek emailjét, akik
érdeklődnek e szolgálat iránt.
Kérjük, hogy a leveleket az ecsabak at eletszava.org  címre küldjék.

További részletes információk a táborról:  www.esztabor.hu

Köszönettel és testvéri üdvözlettel: