Csendes Percek június 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Jún. 6., V, 03:41:01 CEST

                       2010. június 6. vasárnap

1Kor 2,1-5.

1 Én is, amikor megérkeztem hozzátok, testvéreim, nem úgy érkeztem,
mint aki ékesszólás vagy bölcsesség fölényével hirdeti nektek az Isten
bizonyságtételét. 2 Mert úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek
másról, csak Jézus Krisztusról, róla is mint a megfeszítettről. 3 És én
erőtlenség, félelem és nagy rettegés között jelentem meg nálatok. 4
Beszédem és igehirdetésem sem az emberi bölcsesség megejtő szavaival
hangzott hozzátok, hanem a Lélek bizonyító erejével; 5 hogy hitetek ne
emberek bölcsességén, hanem Isten erején nyugodjék.

                           ÁRNYÉK A FALON

Úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus
Krisztusról, róla is, mint megfeszítettről. (1Kor 2,2)

Szomszédom megkért, segítsek neki kipakolni az egyik szobából a
bútorokat, mert festeni akarják a helyiséget. Miközben hordtuk ki a
szekrényeket észrevettem egy árnyékot a falon, amely egy keresztet
ábrázolt. Az idő múlásával kifakult a festék a falakon, de a kereszt
alatt megmaradt az eredeti szín, ez adta meg a körvonalat a
feszületnek.
Életünkben is vannak olyan időszakok, amikor távolabb kerülünk
Istentől, elvonja tekintetünket, figyelmünket lelki életünkről a sodró,
rohanó világ, az álláskeresés, az üzleti élet, a hétköznapok lüktetése.
És, ha valami nem sikerül, valamiben kudarcot vallunk, rögtön arra
gondolunk, hogy elhagyott az Isten, elengedte a kezünk, sorsunkra
hagyott bennünket. Pedig Jézus mindig mellettünk áll, ő nem fordul el
tőlünk, az "árnyékkal" ad bizonyosságot, jelet jelenlétéről,
szeretetéről.
A keresztet csak akkor látjuk tisztán, ha nem vesszük le lelkünk
"faláról", ha mi is keressük Jézust éppen úgy, olyan hittel és boldog
akarással, ahogy ő keres bennünket! Figyeljünk rá és tegyük vissza
minél gyorsabban azt a feszületet, hogy ne csak az árnyék mutassa Isten
jelenlétét!

Imádság: Krisztusunk, add, hogy szívünkbe íródjon kereszted értelme,
ajándéka, békessége. Ámen.

Isten közelében jobban értjük a kereszt titkát!
Paudits Zoltán (Sükösd, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY NE VONJA EL SEMMI FIGYELMÜNKET A KERESZTRŐL!