Csendes Percek június 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Jún. 4., P, 03:41:03 CEST

                        2010. június 4. péntek

Mt 11,28-30.

Jézus mondja: 28 "Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és
meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. 29 Vegyétek
magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok, és
alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. 30 Mert az én igám
boldogító, és az én terhem könnyű."

                           A SZELÍD HANG

Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd
vagyok, és alázatos szívű. (Mt 11,29)

Egy vidéki vásárban láttam két csodálatos ökröt és a gondozójukat munka
közben. Ez a fiatalember borjúkoruktól nevelte az ökröket, és
megszámlálhatatlan órákat töltött a kiképzésükkel. Különös kötődést
éreztem a gondozó és a csapata között.
A legtöbb ökörfogatot két gondozó irányítja, mert az állatok többsége
olyan izgatott, hogy már azelőtt húzni kezdenek, még mielőtt a terhet
rájuk erősítenék. De a fiatal gondozó egyedül dolgozott. Az ökrök
türelmesen vártak az utasítására, és amikor az elhangzott, iszonyú
erővel kezdtek húzni. "Nézzék!" - mondta a bemondó. "Nem kell vezetnie
őket. Egyszerűen csak kéri őket, hogy húzzanak." Miközben más gondozók
néha korbácsot és durva szavakat használtak, e fiatalembertől elég volt
néhány finom szó, és az állatok engedelmeskedtek.
Krisztus olyan, mint az a gondozó. Rájöttem, hogy mit értett Jézus az
alatt, hogy az ő igája és az ő terhe könnyű. Krisztus türelmes velünk.
Tudja, hogy sok jóra vagyunk képesek. Mivel Krisztus hangja szelíd,
ezért nem kell félnünk. Amikor hív minket, akkor szeretetből
válaszolhatunk, engedve, hogy vezessen bennünket. Mivel Jézus vigyáz
ránk, ezért a terhünk könnyű.

Imádság: Uram, köszönöm, hogy könnyűvé teszed terheinket, és szelíden
vezetsz bennünket. Ámen.

A terhek könnyűvé válnak Krisztus hangjára.
John W. McKinstry (Massachusetts, USA)

IMÁDKOZZUNK SZELÍD HANGÉRT!