Csendes Percek július 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Júl. 28., Sze, 03:41:03 CEST

                       2010. július 28. szerda

JSir 3,19-26.

19 Gondolj nyomorúságomra és hontalanságomra, az ürömre és a méregre!
20 Mindig erre gondol, és elcsügged a lelkem.
21 De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek:
22 Szeret az ÚR, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma:
23 minden reggel megújul. Nagy a te hűséged!
24 Az ÚR az én osztályrészem - mondom magamban -, ezért benne bízom.
25 Jó az ÚR a benne reménykedőkhöz, a hozzá folyamodókhoz.
26 Jó csendben várni az ÚR szabadítására.

                            ÁLDÁSOK SORA

De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek: Szeret az Úr, azért nincs
még végünk, mert nem fogyott el irgalma: minden reggel megújul. Nagy a
te hűséged! (JSir 3,21-23)

Ahogy kinyitottam imakérésekkel teli noteszemet, nagyot sóhajtottam.
Sok ember, akiket imában hordoztam, megoldhatatlannak tűnő anyagi,
családi, egészségügyi nehézségekkel küzdött. A napi hírek is csak
tragédiákról szóltak. Mennyi imatéma! Aztán az utolsó oldalra lapoztam.
Évekkel ezelőtt áldás-listát írtam azokról az eseményekről, amelyekben
Isten segítségét és jelenlétét tapasztaltam meg. Többek között
gyógyulás, munkahely találás, hitbeli megtapasztalás szerepelt a listán
és gyermekeim hívő társra találása. Ahogy újra átolvastam ezt a sort,
láttam, Isten mennyire szeret és milyen bölcs.
Ima közben olykor-olykor megjelenő könnyeim segítenek a Siralmak
könyvét jobban megérteni. Krisztus születése előtti VI. században
íródott, Júda utolsó sötét napjaiban, miután Babilon elfoglalta. A
könyv tele van reménytelenséggel és bizalmatlansággal. De beleszőve
találunk egy áldás-listát is. Amikor az író legyőzve érezte magát,
megállt, hogy Isten korábbi hűségét felidézze, és megújult bizalommal
kijelentette, hogy "nagy a te hűséged." A Siralmak arra emlékeztetnek,
hogy nem mindig kapunk azonnal választ, de hűséges Istenünk látja
azokat, akik reménységüket Teremtőnkbe helyezik.

Imádság: Drága Urunk, segíts a negatív körülmények sötétségében is
látni a te világosságodat. Ámen.

Isten a lehetetlen körülményeink között is munkálkodik.
Jeanne Zornes (Washington, USA)

IMÁDKOZZUNK ISTEN HŰSÉGÉNEK FELFEDEZÉSÉÉRT!