Csendes Percek július 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Júl. 13., K, 03:41:02 CEST

                        2010. július 13. kedd

Zsolt 96,1-13.

1 Énekeljetek új éneket az ÚRnak, énekelj az ÚRnak, te egész föld!
2 Énekeljetek az ÚRnak, áldjátok nevét, hirdessétek szabadítását minden
nap!
3 Beszéljétek el dicsőségét a nemzeteknek, csodáit minden népnek!
4 Mert nagy az ÚR, méltó, hogy dicsérjék, félelmesebb minden istennél.
5 Hiszen a népek istenei csak bálványok, az ÚR pedig az ég alkotója.
6 Fenség és méltóság jár előtte, erő és ékesség van szentélyében.
7 Népek törzsei! Magasztaljátok az URat! Magasztaljátok az ÚR
dicsőségét és hatalmát!
8 Magasztaljátok az ÚR dicső nevét, ajándékot hozva jöjjetek udvaraiba!
9 Boruljatok le az ÚR előtt szent öltözetben, reszkess tőle, te egész
föld!
10 Mondjátok el a népeknek, hogy uralkodik az ÚR! Bizony, szilárdan áll
a világ, nem inog. Igazságosan ítéli a népeket.
11 Örüljön az ég, örvendezzen a föld, zúgjon a tenger a benne levőkkel!
12 Ujjongjon a mező, és minden, ami rajta van! Ujjongnak majd az erdő
fái mind
13 az ÚR előtt, amikor eljön, mert eljön, hogy ítélkezzék a földön.
Igazságosan ítéli a világot, pártatlanul a népeket.

                               ÚJ DAL

Énekeljetek új éneket az Úrnak, énekelj az Úrnak, te egész föld! (Zsolt
96,1)

Kisbabám, John, nagyon szereti az ismerős dalokat. Amikor először
énekelek neki egy éneket, általában nem érdekli. Ha viszont már
többször hallotta, széles mosolyt csal az arcára.
Jobban szeretem a régi énekeket az újaknál. A templomban bizonytalan
vagyok, ha ismeretlen dalokat énekelünk. Az ismerős énekek
biztonságosak. Az újak kényelmetlenek és rizikósak; lehet, hogy
eltévesztem őket. Ugyanakkor új lehetőségeket adnak Isten dicsőítésére.
A zsoltár bátorít, hogy énekeljünk "új éneket" Istennek, és "áldjuk
nevét" (Zsolt 96,1-4).
Ha bízunk Istenben, néha elhagyjuk kényelmes területünket, hogy olyan
dolgokat tegyünk, melyekre Isten nélkül nem lennénk képesek. Istent
dicsőítjük azzal is, hogy Krisztus igazságát éljük meg, hiszen benne
"új teremtés" vagyunk (2Kor 5,17). A változás nem könnyű, de Istenünk
segítségével bátorságot meríthetünk az új kihívásokhoz. "Új dalokat"
énekeltem, mikor abbahagytam a jogászkodást, és teljes munkaidős
lelkész lettem; amikor házasságot kötöttem, vagy anya lettem. Új éneket
énekelek, mikor felhagyok olyan régi beidegződésekkel, mint a düh, a
türelmetlenség, az én-központúság, hogy helyette alázatot, türelmet és
szeretetet nyerjek. Ha Jézust követjük egy bizonytalan jövőbe, új
éneket éneklünk Istennek.

Imádság: Urunk, adj bátorságot, hogy mindig újabb és újabb módon
dicsőíthessünk téged életünkkel. Ámen.

Milyen "új énekre" hív Isten?
Kristi Iachetta (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK GYÜLEKEZETI ÉNEKLÉSÜNK MEGÚJULÁSÁÉRT!