Csendes Percek július 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Júl. 4., V, 03:41:01 CEST

                       2010. július 4. vasárnap

Jn 10,7-16.

7 Jézus tehát így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: én
vagyok a juhok ajtaja. 8 Aki énelőttem jött, mind tolvaj és rabló, de a
juhok nem is hallgattak rájuk. 9 Én vagyok az ajtó: ha valaki rajtam át
megy be, megtartatik, az bejár és kijár, és legelőre talál. 10 A tolvaj
csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson: én azért jöttem, hogy
életük legyen, sőt bőségben éljenek." 11 "Én vagyok a jó pásztor. A jó
pásztor életét adja a juhokért. 12 Aki béres és nem pásztor, akinek a
juhok nem tulajdonai, látja a farkast jönni, elhagyja a juhokat, és
elfut, a farkas pedig elragadja és elszéleszti őket. 13 A béres azért
fut el, mert csak béres, és nem törődik a juhokkal. 14 Én vagyok a jó
pásztor, én ismerem az enyéimet, és az enyéim ismernek engem, 15
ahogyan az Atya ismer engem, én is úgy ismerem az Atyát: és én életemet
adom a juhokért. 16 Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az
akolból valók: azokat is vezetnem kell, és hallgatni is fognak a
hangomra: és akkor lesz egy nyáj, egy pásztor."

                            A JÓ PÁSZTOR

Jézus mondta: Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az akolból
valók: azokat is vezetnem kell. (Jn 10,16)

Amikor csak hallgatom, vagy olvasom a Jn 10,7-16 szakaszt, mindig
megvigasztalódom. Ebben a részben Jézus arról biztosít minket, hogy
gondoskodik a juhairól, és hozzáfűzi: a kiválasztottak szabadon
ki-bejárnak, és legelőt találnak. Azt is mondja, mielőtt bevégzi művét,
még más juhokat is összegyűjt.
A Szentírásból úgy érzem, hogy ezek a "mások" nem éppen azok az
emberek, akiket én választanék, hogy velük együtt legyek. Én talán
elutasítanám őket, mint nem a Jézus nyájába valókat, mert hitük
gyakorlása eltér az enyémtől.
A Biblia példát ad arra, hogy Isten elhív olyan embereket, akiket mi
nem választanánk: Mózes megölt valakit, Sámuel egy kis fiúcska volt,
Ráháb pedig prostituált. Az asszonyt ott a kútnál a társadalom
kivetette. Péter még azt is letagadta, hogy ismeri Jézust, Pál pedig
segített elfogni Jézus követőit.
Bárki, akivel találkozom, lehet hogy ama bizonyos "más juhok" közé
tartozik, akiket Krisztus kiválasztott, hogy a nyájához vezesse. Ha nem
hívőkkel találkozom, talán arra kellene gondolnom, hogy már a Jézushoz
vezető úton vannak, és nemsokára ők is a nyájhoz fognak tartozni.

Imádság: Istenünk segíts, hogy olyanoknak lássuk az embereket, akiknek
Jézus látta őket. Add, hogy szeretetet, megbecsülést és befogadást
tanúsítsunk irányukba. Ámen.

Ne legyünk személyválogatók, úgy szeressük az embereket, ahogy vannak.
Betty Madill (Aberdeenshire, Skócia)

IMÁDKOZZUNK A "MAJDNEM KERESZTYÉN" EMBEREKÉRT!