Csendes Percek január 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Jan. 24., V, 03:41:01 CET

                      2010. január 24. vasárnap

Róm 14,1-13.

1 A hitben erőtlent fogadjátok be, de ne azért, hogy nézeteit
bírálgassátok. 2 Az egyik azt hiszi, hogy mindent ehet, az erőtlen
pedig zöldségfélét eszik. 3 Aki eszik, ne vesse meg azt, aki nem eszik,
aki pedig nem eszik, ne ítélje meg azt, aki eszik, hiszen az Isten
befogadta őt. 4 Ki vagy te, hogy más szolgája felett ítélkezel?
Tulajdon urának áll, vagy esik. De meg fog állni, mert van hatalma az
Úrnak arra, hogy megtartsa.
5 Ez az egyik napot különbnek tartja a másik napnál, az pedig
egyformának tart minden napot: mindegyik legyen bizonyos a maga
meggyőződésében. 6 Aki az egyik napot megkülönbözteti, az Úrért
különbözteti meg. Aki eszik, az is az Úrért eszik, hiszen hálát ad az
Istennek. Aki pedig nem eszik, az Úrért nem eszik, és szintén hálát ad
az Istennek. 7 Mert közülünk senki sem él önmagának, és senki sem hal
meg önmagának; 8 mert ha élünk, az Úrnak élünk, ha meghalunk, az Úrnak
halunk meg. Tehát akár élünk, akár meghalunk, az Úréi vagyunk. 9 Mert
Krisztus azért halt meg, és azért kelt életre, hogy mind a holtakon,
mind az élőkön uralkodjék. 10 Akkor te miért ítéled el testvéredet?
Vagy te is, miért veted meg testvéredet? Hiszen mindnyájan oda fogunk
állni Isten ítélőszéke elé. 11 Mert meg van írva: "Élek én, így szól az
Úr, bizony előttem fog meghajolni minden térd, és minden nyelv
magasztalni fogja Istent." 12 Tehát mindegyikünk maga fog önmagáról
számot adni az Istennek.
13 Többé tehát ne ítélkezzünk egymás felett, hanem inkább azt tartsátok
jónak, hogy testvéreteknek se okozzatok megütközést vagy elbotlást.

                          KÜLÖNBÖZŐSÉGEINK

Aki segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül. (Róm 10,13)

Észrevettem egy gyönyörű, finom kék virágokkal dúsan pompázó növénykét.
Szörnyű talajviszonyok közepette nőtt, közvetlenül az út mellett.
Óvatosan, a gyökereire vigyázva kiástam, majd átültettem saját évelő
kertembe. Itt aztán fog kapni kövér földet, trágyát, vizet és szerető
gondoskodást! Kertem tökéletes körülményei között biztosan növekedni
fog! Legnagyobb megdöbbenésemre azonban a növény néhány nap alatt
teljesen elpusztult. Nyilvánvaló, mi történt: amit én tökéletes
körülménynek hittem, nem volt az. Tévedtem.
A tapasztalat elgondolkodtatott. Egy olyan kisvárosban lakom, ahol négy
alapvetően különböző keresztyén gyülekezet él. Miért van ennyiféle egy
ilyen kis településen? Mert az emberek különböző módokon szeretnék
Istent imádni. Ami számomra és az Istennel való kapcsolatom számára a
legjobban működik, nem biztos, hogy másnak is megfelelő. Vannak, akik a
hagyományos istentiszteletet kedvelik, míg mások a modern formákat
részesítik előnyben. Egyesek érzelmi síkon közelítik meg Istent, míg
mások intellektuálisan. Különböző a hátterünk, különfélék az
elvárásaink és az igényeink is.
Ahogy a különféle növények más körülményeket igényelnek a túléléshez és
a növekedéshez, a keresztyének is más és más körülmények között képesek
növekedni és virágzani.

Imádság: Szerető Atyánk, segíts minket, hogy különbözőségeink ellenére
elfogadjuk és bátorítsuk egymást. Ámen.

Hol és hogyan tudok lelkileg növekedni?
Nora Haberly Holmes (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK A VIDÉKI GYÜLEKEZETEKÉRT!