Csendes Percek január 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Jan. 13., Sze, 03:41:01 CET

                       2010. január 13. szerda

Péld 9,7-12.

7 Aki meginti a csúfolódót, maga fog pironkodni, aki megfeddi a bűnöst,
magát szennyezi be.
8 Ne fedd meg a csúfolódót, mert meggyűlöl téged, de fedd meg a
bölcset, az szeretni fog téged!
9 Adj a bölcsnek, és még bölcsebb lesz, tanítsd az igazat, és ő
gyarapítja tudását!
10 A bölcsesség kezdete az ÚRnak félelme, és a Szentnek a megismerése
ad értelmet.
11 Mert általam sokasodnak meg napjaid, és gyarapodnak életed évei.
12 Ha bölcs vagy, magadnak vagy bölcs, ha csúfolódó vagy, magad vallod
kárát.

                            EGY JÓ ÖTLET

A teljes Írás Istentől ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a
megjobbításra, az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az
Isten embere. (2Tim 3,16-17)

Lelkipásztor lánya vagyok. A gyülekezetben a jó szándékú emberek
gyakran kritizálták viselkedésemet, vagy egyértelmű tanácsokat adtak
szinte mindennel kapcsolatban, az istentiszteleteken való részvételtől
kezdve a hangos imádkozáson keresztül a barátaim megválogatásáig.
Később érzékeny lettem mások véleményére. Nem akartam meghallgatni
tanácsaikat, sokszor saját fejem után mentem, és nem kértem mások
segítségéből.
Minap meggyült a bajom egy készülékkel, amiben éppen elemet akartam
cserélni. Ekkor egy vidám hang megszólalt: "Szeretnéd tudni azt is,
hogy mi van, ha fordítva rakod be az elemet?" A kérdés megnevetettet,
és hirtelen rájöttem, hogy a hozzáállásomtól függ, hogy egy tanács
bántó vagy segítőkész.
A hasznos, jó tanácsok Istentől származnak, de hogy a Biblia igéinek
bátorító szavait szívesen fogadom vagy sem, az csakis rajtam múlik.
Bármilyen érett legyek is, mindig szükségem lesz segítségre. Ahogy ezt
a fent idézett barátom sajátosan kérdezné: "Ha az Istentől kapott erő
és bátorítás elfogadásában a büszkeséged jelentene akadályt, szeretnél
tudni akkor is róla?" A válaszom az, hogy igen, nagyon is.

Imádság: Istenem, segíts meglátnom azokat a területeket, ahol a
büszkeségem visszatartó erő. Segíts megnyitni szívemet bölcs tanácsaid
és mások útmutatásai előtt. Ámen.

Szavaim bántóak vagy gyógyítanak?
Judith Hupp (Maine, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÁTORÍTÁSRA SZORULÓ EMBEREKÉRT!