Csendes Percek február 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Feb. 23., K, 03:41:02 CET

                        2010. február 23. kedd

Mt 7,1-5.

Jézus szavai: 1 "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! 2 Mert amilyen
ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek,
nektek is olyannal mérnek. 3 Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a
magad szemében pedig miért nem veszed észre még a gerendát sem? 4 Vagy
hogyan mondhatod akkor atyádfiának: Hadd vegyem ki szemedből a szálkát!
- mikor a magad szemében ott a gerenda. 5 Képmutató, vedd ki előbb
saját szemedből a gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy
kivehesd atyádfia szeméből a szálkát."

                          MEGBOCSÁTÓ SZÍV

Viszont legyetek egymáshoz jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg
egymásnak, ahogyan Isten is megbocsátott nektek a Krisztusban. (Ef
4,32)

Mostanában gyülekezetünk néhány tagja kimutatta ellenszenvét egyes
intézkedésekkel kapcsolatban. Véleményem szerint vádjaik lelki
éretlenségről és az irgalmasságról való megfeledkezésről tanúskodnak.
Még ha vissza is fogtam magam a konfliktus elkerülése érdekében, a
helyzethez kapcsolódó gondolataim tele voltak méreggel. Indokoltnak
éreztem érzéseimet, mivel ez a mérgesség jogos, istenfélő elvekből
fakadt.
Eszembe jut, mikor Jézus kiűzte a pénzváltókat, akik a templomot nem
megfelelő célokra használták. (Mk 11,15-19). Gyakran Jézussal és jogos
haragjával azonosítom magam. De ilyenkor Isten azt juttatja eszembe,
hányszor voltam nem eléggé alázatos a templomban, és hogy milyen
gyakran szolgáltam csak önző okokból, és nem isteni sugallatra. Ahogy
saját esetemen gondolkodtam, rájöttem, hogy ha még lenne is okom rá,
hogy mérges legyek ezekre a gyülekezeti tagokra, akkor sincs jogom
megítélni őket. Eleget voltam az ő helyzetükben ahhoz, hogy ezt
megértsem. Úgy döntöttem, inkább imádkozom, hogy az egyházi vezetőknek
legyen elég ereje és bölcsessége ezt a vitát békésen kezelni.

Imádság: Kérünk Istenünk, segíts megbocsátanunk, és nem ítélkeznünk
mások felett. Hadd hirdessük a békét és az egységet a gyülekezetben és
a világban. Ámen.

Az imádság megszabadít a mérgelődéstől, és békességet ad.
Toh Wai Yan Grace (Szingapúr)

IMÁDKOZZUNK A KONFLIKTUSOKAT KEZELŐ EGYHÁZI VEZETŐKÉRT!