Csendes Percek február 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Feb. 1., H, 03:41:02 CET

                        2010. február 1. hétfő

Ef 5,8-17.

8 Mert egykor sötétség voltatok, most azonban világosság vagytok az
Úrban: éljetek úgy, mint a világosság gyermekei. 9 A világosság
gyümölcse ugyanis csupa jóság, igazság és egyenesség. 10 Ítéljétek meg
tehát, mi kedves az Úrnak, 11 és ne vegyetek részt a sötétség
haszontalan cselekedeteiben, hanem inkább leplezzétek le ezeket. 12
Mert amiket titokban tesznek, azokról még beszélni is szégyen, 13 de
mindaz, amit a világosság leleplez, nyilvánvalóvá lesz. 14 Mert minden,
ami nyilvánvalóvá lett, az világos. Ezért mondja: "Ébredj fel, aki
alszol, támadj fel a halálból, és felragyog neked a Krisztus."
15 Jól vigyázzatok tehát, hogyan éltek; ne esztelenül, hanem bölcsen,
16 kihasználva az alkalmas időt, mert az idők gonoszak. 17 Éppen azért:
ne legyetek meggondolatlanok, hanem értsétek meg, mi az Úr akarata.

                        AZ ÉLET VILÁGOSSÁGA

Jézus mondta: "Én vagyok a világ világossága..." (Jn 8,12)

"Akár ki is dobhatod!" - mondtam meglepődve. Férjem épp egy karácsonyi
ajándékot ültetett el, egy amarilliszt. Amikor kinyitotta a dobozt, azt
látta, hogy egy húsz centiméter hosszú hajtást fejlesztett a növény.
Csak a virághagyma táplálta - mivel az ültető talaj egy műanyag
zacskóban volt -, a kocsány derékszögben nőtt ki a hagymából, és mivel
fényt nem kapott, halványsárga színű volt. A virágbimbó pedig a cserép
peremén feküdt. Szomorúan festett.
"Lássuk, mi lesz belőle!" - mondta férjem, és a cserepet egy napos
ablakba helyezte.
Valami csodálatos dolog történt mindössze három nap alatt. A növény a
fény felé kezdett nőni, a színe zöldre változott, a bimbó rózsaszínű
lett, és a hajtás csaknem függőlegesen állt. Mitől lett ilyen? Hát
persze, hogy a fénytől!
Évekkel ezelőtt olvastam Jézus szavait, "Én vagyok a világ
világossága", de ennek a növénynek az átalakulása új jelentést adott
nekem a vershez. Amint egyre jobban és jobban a világ világossága felé
fordulunk, úgy fejlődünk, változunk, és kapunk új értelmet és látást.
Idővel azzá válunk, akivé Isten rendelt bennünket.

Imádság: Istenünk, köszönjük neked Krisztust, a világosságot, aki
megvilágosítja az igazi élethez vezető utat. Ámen.

Ha Krisztus fényében járunk, Isten akarata szerint fejlődünk.
Margaret Tansley (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK, HOGY KRISZTUS VILÁGOSSÁGÁT TÜKRÖZZÜK!