Csendes Percek december 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Dec. 24., P, 03:41:02 CET

                      2010. december 24. péntek

Mk 1,35-39.

35 Nagyon korán, a hajnali szürkületkor felkelt Jézus, kiment, elment
egy lakatlan helyre, és ott imádkozott. 36 Simon és a vele levők
azonban utána siettek, 37 és amikor megtalálták, így szóltak hozzá:
"Mindenki téged keres." 38 Ő pedig ezt mondta nekik: "Menjünk máshova,
a szomszédos helységekbe, hogy ott is hirdessem az igét, mert azért
jöttem." 39 És elment Galilea-szerte a zsinagógákba, hirdette az igét,
és kiűzte az ördögöket.

                           JÉZUS A BÁRBAN

Jézus pedig ezt mondta nekik: Menjünk máshova, a szomszédos
helységekbe, hogy ott is hirdessem az igét, mert azért jöttem. (Mk
1,38)

Az elmúlt tíz évben több karácsony esti ünnepi istentiszteletet
tartottam szokatlan helyszíneken, mint például éttermekben,
tűzoltóságokon, futball stadionok parkolóiban és börtönökben. A két
évvel ezelőtti karácsony estén, több mint 350 egymásnak többnyire
idegen emberrel együtt, gyertyafényes, karácsonyi énekes, úrvacsorai
istentiszteleten vettem részt, egy a belvárosban lévő táncteremben és
bárban. Ezen a valószínűtlen helyen Isten munkálkodott az emberek
szívében és életében, akik többnyire mind olyanok voltak, akik soha sem
lépnék át egyetlen templom küszöbét sem. Hatalmas figyelmeztetés volt
ez a számomra, hogy Jézusban Isten megmutatta, hogy ő ott szeretne
találkozni velünk, ahol éppen vagyunk.
Nagyon sokszor mi templomba járók elfeledkezünk arról, hogy Jézus nem
templomban vagy katedrálisban született, hanem az "útmentén" egy
piszkos és trágyaszagú, állatok számára épített istállóban. A valódi
élet kellős közepébe született bele a valódi Isten, a valódi ember
számára.
Karácsony igaz csodája az, hogy Isten velünk van életünk piszkos,
mindennapi, tökéletlen valóságában.

Imádság: Köszönjük Istenünk, hogy nem kell tökéletesnek lennünk ahhoz,
hogy befogadhassunk. Ámen.

Isten a Fiában közöttünk lakik, ott van, ahol mi vagyunk.
Mack Strange (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK AZ IDÉN KARÁCSONYKOR NEM JUTNAK EL A
TEMPLOMBA!