Csendes Percek december 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Dec. 3., P, 03:41:02 CET

                       2010. december 3. péntek

Lk 12,22-34.

22 Tanítványaihoz pedig így szólt Jézus: "Ezért mondom nektek: ne
aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek, se testetekért, hogy mivel
ruházkodjatok, 23 mert több az élet a tápláléknál, és a test a
ruházatnál. 24 Nézzétek meg a hollókat: nem vetnek, nem is aratnak,
nincsen kamrájuk, sem csűrük, Isten mégis eltartja őket. Mennyivel
értékesebbek vagytok ti a madaraknál! 25 De aggodalmaskodásával ki
tudná közületek akár egy arasznyival is meghosszabbítani életét? 26 Ha
tehát a legcsekélyebbre sem vagytok képesek, miért aggódtok a többi
miatt? 27 Nézzétek a liliomokat, miként növekednek: nem fáradoznak, nem
is fonnak, de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem
öltözött úgy, mint ezek közül bármelyik. 28 Ha pedig a mező füvét,
amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, az Isten így öltözteti,
mennyivel inkább titeket, kicsinyhitűek! 29 Ti se kérdezzétek tehát,
hogy mit egyetek, vagy mit igyatok, és ne nyugtalankodjatok. 30 Mert
mindezeket a világ pogányai kérdezgetik. A ti Atyátok pedig tudja, hogy
szükségetek van ezekre. 31 Inkább keressétek az ő országát, és ráadásul
ezek is megadatnak nektek. 32 Ne félj, te kicsiny nyáj, mert úgy
tetszett a ti Atyátoknak, hogy nektek adja az országot!"
33 "Adjátok el vagyonotokat, és adjátok alamizsnául, szerezzetek
magatoknak el nem avuló erszényeket, kifogyhatatlan kincset a mennyben,
ahol a tolvaj nem férkőzhet hozzá, a moly sem emészti meg. 34 Mert ahol
a ti kincsetek van, ott lesz a ti szívetek is."

                     KEVESET VENNI, TÖBBET ADNI!

Mert ahol a ti kincsetek van, ott lesz a ti szívetek is. (Lk 12,34)

Az egyik délután a férjemmel háromórás autóútra indultunk egy bérelt
teherautóért, amit a gabona betakarításhoz akartunk használni. Az utunk
első része olyan autópályán vezetett, amelyen sokat jártam, a többi
része viszont egy számomra új területen vitt. Ezen az új szakaszon
izgatottan vettem észre egy bolhapiacot hirdető táblát. "Ó, ez érdekes
lehet!" - kiáltottam fel. De rájöttem, hogy igazán nincs is szükségünk
semmire.
Beláttam, hogy minél kevesebbet költekezünk, annál több pénzt adhatok a
misszió céljára a gyülekezetnek, és egyéb szolgálatokra. Megpróbálok
sokkal egyszerűbben élni, mert hálás vagyok mindazért, amit Isten
végzett az életemben. Ezen a hálaadáson túlmenően szeretnék adni, és
segíteni, hogy mások is megismerjék Istent és szolgálják őt.
Természetesen még nem vagyok a takarékosság mintaképe. Túlságosan
szeretem a könyveket és a magazinokat. És a háztartási kasszánkkal sem
bánok olyan gondosan, ahogyan lehetne. De megtapasztaltam, hogy a
kevesebb költekezés nemcsak a többet adakozást teszi lehetővé; ha
kevesebb dologra kell gondot viselnem, akkor több időm marad, amelyet
Istennel tölthetek, és mások szolgálatára fordíthatok.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy te gondot viselsz rólunk. Segíts
megelégednünk azzal, amink van, hogy többet adhassunk. Ámen.

Ha egyszerűbben élünk, sokkal bőkezűbben adakozhatunk.
Rebecca Stuhlmiller (Washington, USA)

IMÁDKOZZUNK A NÉLKÜLÖZŐKÉRT!

Újból elérhető magyar nyelven a Bibliai Felfedező!
Az egyedülálló feladatlap sorozat 4 korosztályi szinten havi
rendszerességgel 3 év alatt dolgozza fel a Biblia legfontosabb
eseményeit és személyeit. A frissített, új arculatot kapott
feladatlapok és a hozzá tartozó információk megtalálhatók a
www.besweb.org honlapon!