Csendes Percek december 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Dec. 2., Cs, 03:41:01 CET

                     2010. december 2. csütörtök

Zsolt 146,5-9.

5 Boldog az, akinek Jákób Istene a segítsége, és Istenében, az ÚRban
van a reménysége,
6 aki az eget és a földet alkotta, meg a tengert, és ami csak bennük
van; ő meg is tart hűségesen mindenkor.
7 Igazságot szolgáltat az elnyomottaknak, kenyeret ad az éhezőknek,
kiszabadítja a foglyokat az ÚR.
8 Az ÚR megnyitja a vakok szemeit, az ÚR fölegyenesíti a görnyedezőket,
az ÚR szereti az igazakat.
9 Az ÚR őrzi a jövevényeket, támogatja az árvát és az özvegyet; de a
bűnösöket tévútra vezeti.

                    GONDOSKODJUNK AZ ÖZVEGYEKRŐL

Tiszta és szeplőtlen kegyesség az Isten előtt: meglátogatni az árvákat
és az özvegyeket nyomorúságukban. (Jak 1,27)

Egy keresztyén üdülőben töltöttem tavaly egy csendes hetet a skót határ
mellett. Csak néhány vendég volt ott, köztük Berna, akinek férje két
hónappal azelőtt halt meg. Berna feladta munkáját, hogy az utolsó évet
Jim ápolásának szentelje. Amikor találkoztunk, mélyen gyászolt. Címet
cseréltünk, és megígértük, hogy írunk egymásnak. Az ezt követő évben
rendszeresen leveleztünk. Berna nyitott volt, hogy szeretett Jim-jéről
írjon, én pedig a kérdésfeltevésekre. Azt mondta, hogy gyógyító volt
számára, hogy írhatott nekem, és leveleket kaphatott tőlem.
A Biblia nyomatékosan felszólít arra, hogy támogassuk az árvákat és az
özvegyeket, és azt gondolom, ezt kiterjeszthetjük mindazokra, akikről
tudjuk, hogy szükséget szenvednek. Nem kerül sokba kifejezni másoknak,
hogy törődünk velük. Van, aki szívesen látogat és házi készítésű
ételeket visz a másiknak, van, aki virágot ad, van aki képeslapot küld,
míg más kis ajándékokat barkácsol. Ezek azok a kis apróságok, amik
kifejezik, hogy gondolunk egymásra, és amik fényt visznek mások
néhanapján szomorú hétköznapjaiba. Ezek a dolgok számítanak!

Imádság: Urunk, segíts, hogy nagylelkűen megajándékozzuk időnkkel
azokat, akik gyászolnak. Mutasd meg, hogyan éreztessük a másikkal, hogy
fontos számunkra. Ámen.

A szomorkodó embernek szüksége van egy barátra.
Elinor Jones (Nyugat-Lothian, Skócia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELVESZÍTETTÉK SZERETTÜKET!