Csendes Percek augusztus 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Aug. 25., Sze, 03:41:02 CEST

                      2010. augusztus 25. szerda

1Sám 3,1-10.

1 Az ifjú Sámuel pedig az ÚR szolgája volt Éli felügyelete alatt. Abban
az időben ritkaság volt az ÚR igéje, nem volt gyakran látomás. 2 Egy
napon az történt, hogy Éli a szokott helyén feküdt. Szeme már
homályosodni kezdett, alig látott. 3 Az Isten mécsese még nem aludt el,
és Sámuel ott feküdt az ÚR templomában, ahol az Isten ládája volt. 4 Az
ÚR szólította Sámuelt, és ő így felelt: Itt vagyok. 5 Majd odafutott
Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ő azonban így
válaszolt: Nem hívtalak, menj vissza, feküdj le! Elment tehát, és
lefeküdt. 6 De újra szólította az ÚR Sámuelt, Sámuel pedig fölkelt,
odament Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ő azonban így
felelt: Nem hívtalak, fiam, menj vissza, feküdj le! 7 Sámuel még nem
ismerte az URat, mert az ÚR még nem jelentette ki igéjét neki. 8 Az ÚR
azonban harmadszor is szólította Sámuelt. Ő pedig fölkelt, megint
odament Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ekkor értette
meg Éli, hogy az ÚR szólítja az ifjút. 9 Azért ezt mondta Éli
Sámuelnek: Menj, feküdj le, és ha újból szólít, ezt mondd: Szólj, URam,
mert hallja a te szolgád! Sámuel elment, és lefeküdt a helyére. 10 Az
ÚR pedig eljött, megállt, és szólította, mint azelőtt: Sámuel, Sámuel!
Sámuel pedig így felelt: Szólj, mert hallja a te szolgád.

                          FÉLBESZAKÍTÁSOK

Szólj Uram, mert hallja a te szolgád. (1Sám 3,9)

Középiskolai tanárként rendszeresen félbeszakítják óráimat a
hangszóróból érkező iskolai hirdetések. Van mikor egy tanulót hívnak az
irodába, van hogy az atlétikai csapat edzésidőpontjának változását
hirdetik. Számomra a hirdetések az értékes tanítási idő elvesztegetését
jelentették. Azonban miután olvastam Éli főpap és a kis Sámuel
történetét, hirtelen ezeket a félbeszakításokat egészen más fényben
kezdtem el szemlélni.
Éli alvását a kis Sámuel háromszor szakította félbe, mert azt hitte,
hogy Éli szólítja. Éli pedig azt gondolta, hogy csak valami megzavarta
a gyermek álmát, mindaddig, míg rá nem jött, hogy az Úr szólongatja
Sámuelt.
Éli félreértéséről olvasva eltűnődtem, hogy talán én is félreértelmezem
a hangosbemondó félbeszakításait. Talán ez idő alatt Isten engem arra
hív, hogy imádkozzak a szóban forgó tanulóért vagy akár az atlétikai
csapatért. Miután elkezdtem ilyen szempontból értelmezni a
félbeszakításokat, többé már nem voltak bosszantóak a számomra. Azt nem
mondom, hogy alig várom az óra alatti hirdetéseket, de ahelyett hogy
bosszantanának, most már arra használom őket, hogy azt az energiát
imádságba vezessem át.

Imádság: Istenünk, segíts mindig téged keresnünk a napi teendők
forgatagában és a zavaró tényezőkben is. Ámen.

Ha a mai napon munkánkban félbeszakítanak, imádkozzunk!
Vicki Hines (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖZÉPISKOLAI TANÁROKÉRT!