Csendes Percek augusztus 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Aug. 19., Cs, 03:41:03 CEST

                    2010. augusztus 19. csütörtök

Ez 33,10-16.

10 Te pedig, emberfia, mondd meg Izráel házának: Ti így beszéltek: Ránk
nehezednek bűneink és vétkeink, elsorvadunk miattuk. Hogyan
maradhatnánk életben? 11 Ezt mondd nekik: Életemre mondom - így szól az
én Uram, az ÚR -, hogy nem kívánom a bűnös ember halálát, hanem azt,
hogy a bűnös megtérjen útjáról, és éljen. Térjetek meg, térjetek meg
gonosz utaitokról! Miért halnátok meg, Izráel háza 12 Te pedig,
emberfia, mondd meg népednek: Az igazat nem menti meg igazsága, ha
vétkessé válik; a bűnös sem bukik el bűne miatt, ha megtér bűnéből. Az
igaz sem maradhat életben, ha vétkessé válik. 13 Ha azt mondom az
igaznak, hogy élni fog, de ő elbizakodik igazságában, és gonoszságot
művel, akkor igaz tettei nem kerülnek említésre, hanem meg fog halni,
mert gonoszságot művelt. 14 Ha pedig azt mondom a bűnösnek, hogy meg
fog halni, de ő megtér vétkéből, törvény és igazság szerint él, 15 ha a
bűnös visszaadja a zálogot, a rablott holmiért kártérítést ad, az
életre vivő rendelkezéseket követi, nem követ el gonoszságot, akkor
élni fog, nem hal meg. 16 Elkövetett vétkei nem kerülnek említésre.
Követte a törvényt és az igazságot, tehát élni fog.

                           A KERESŐ ISTEN

Mert az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az
elveszettet. (Lk 19,10)

Mialatt három évig Costa Rica-ban a Latin-amerikai Bibliai
Szemináriumban tanultam, minden szombaton prédikáltam San Jose központi
fegyházában. Egyik szombaton szokásom szerint a fegyház felé tartottam.
Ez alkalommal viszont nem készültem előre az üzenettel, mivel különösen
zsúfolt hét állt mögöttem. Istenhez könyörögtem, hogy segítsen. Ahogy
gyalogoltam, megláttam Blue-t az utcasarkon a kukában kotorászni. Blue
egy idős ember, akit a környéken mindenki ismer. Átnézte a kukákat,
hátha talál benne valami kék tárgyat, amit újra lehet hasznosítani -
innen van a beceneve is (blue = kék). Abban a pillanatban tudtam,
milyen üzenetről fogok beszélni: Istenről, aki rendületlenül keres
bennünket.
Az üzenet aznap nem veszett kárba az elítéltek között. Megértették,
hogy Isten keres és megment bennünket, és megváltást kínál nekünk, mert
értékesek vagyunk a szemében.
Többen elfogadták Krisztust, és életük megváltozott. Az egyik
életfogytiglanra ítélt rab, amikor később mégis kiszabadult, hazatért
szülővárosába, és ott új gyülekezetet alapított.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy megmentesz, feltétel nélkül szeretsz
bennünket, és Jézus Krisztus által örök életet adsz nekünk. Ámen.

Isten folyamatosan keresi azokat, akik még nem találkoztak Krisztussal.
Gilberto Valencia (Cali, Kolumbia)

IMÁDKOZZUNK A BÖRTÖNBŐL SZABADULT EMBEREKÉRT!