Csendes Percek augusztus 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Aug. 6., P, 03:41:02 CEST

                      2010. augusztus 6. péntek

1Kor 13.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3
És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom,
szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet
türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik,
nem fuvalkodik fel. 5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga
hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a
hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent
hisz, mindent remél, mindent eltűr. 8 A szeretet soha el nem múlik. De
legyen bár prófétálás: el fog töröltetni; legyen nyelveken való szólás:
meg fog szűnni; legyen ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az
ismeretünk és töredékes a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a
tökéletes, eltöröltetik a töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy
szóltam, mint gyermek, úgy éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam,
mint gyermek; amikor pedig férfivá lettem, elhagytam a gyermeki
dolgokat. 12 Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig
színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok
ismerni, ahogyan engem is megismert az Isten. 13 Most azért megmarad a
hit, a remény, a szeretet, e három; ezek közül pedig a legnagyobb a
szeretet.

                         SZERETETBEN JÁRNI

Legyetek tehát Isten követői, mint szeretett gyermekei, és éljetek
szeretetben, ahogyan a Krisztus is szeretett minket, és önmagát adta
értünk. (Ef 5,1-2)

1990 óta börtönben ülök. Az évek során többször nehéz helyzetben
találtam magam. Ha jönnek a bajok, a bibliai üzenet alkalmazása békés
megoldáshoz segíthet. Egyik elv, amelyet a börtönéveim alatt követtem,
hogy mindig szeretetben járjak.
Pár évvel ezelőtt a gyakorlatban is igyekeztem alkalmazni ezt a
tanácsot, amikor egy társam vitatkozni kezdett velem a hitemről. Ha
meglátott, lekicsinylő megjegyzéseket tett a keresztyénekre. Így ment
ez pár hónapon keresztül. Minden egyes találkozásunkkor szeretetben
jártam, örültem az üldözésnek (Mt 5,11-12), és imádkoztam az üldözőmért
(Mt 5,44).
Egy napon újra találkoztunk, én udvariasan félbeszakítottam beszéde
közben. "Barátom, semmi, amit valaha is mondott nekem vagy tett velem,
nem akadályozhatja meg, hogy szeressem önt." - mondtam. Szótlanul állt,
miközben továbbmentem.
Pár nappal később megszólított a folyosón. "Jeff, azóta nem aludtam,
amióta azt mondta nekem, hogy szeret. Ez pontosan az, amit Jézus
mondott volna nekem. Ön igaz keresztyén. Kérem, bocsásson meg a
sértegetéseimért!" - mondta bűnbánóan. Alig jutottam szóhoz. Azóta
egyetlen bántó szót sem mondott.

Imádság: Drága Atyánk, segíts nekünk mindig szeretetben járni. Ámen.

Nem számít, hogy milyen nehéz helyzetben vagyunk, Isten segítségével
megmutathatjuk szeretetét.
Jeff Matthews (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÖRTÖNLELKÉSZEKÉRT!