Csendes Percek augusztus 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Aug. 1., V, 03:41:02 CEST

                     2010. augusztus 1. vasárnap

Gal 6,2-10.

2 Egymás terhét hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét.
3 Mert ha valaki azt gondolja, hogy ő valami, jóllehet semmi, megcsalja
önmagát. 4 Mindenki a saját tetteit vizsgálja meg, és akkor csakis a
maga tetteivel dicsekedhet, és nem a máséval. 5 Mert mindenki a maga
terhét hordozza. 6 Akit pedig az igére tanítanak, az minden javából
részesítse tanítóját. 7 Ne tévelyegjetek: Istent nem lehet megcsúfolni.
Hiszen amit vet az ember, azt fogja aratni is: 8 mert aki a testének
vet, az a testből arat majd pusztulást; aki pedig a Léleknek vet, a
Lélekből fog aratni örök életet. 9 A jó cselekvésében pedig ne
fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk.
10 Ezért tehát, míg időnk van, tegyünk jót mindenkivel, leginkább pedig
azokkal, akik testvéreink a hitben.

                           FIGYELMEZTETÉS

Amit tehát szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is
ugyanazt cselekedjétek velük. (Mt 7,12)

Napokig édesanyámra gondoltam, aki szörnyen hiányzott. Egy másik
országban él, ezért nem tudok olyan sűrűn beszélni vele, mint ahogy
szeretnék. Pont azokban a napokban kaptam tőle egy levelet, amiben
leírja, mennyire magányos.
Egyszer a vacsorakészítés közben épp rá gondoltam, amikor valaki
kopogott az ajtón. Helen volt, a 83 éves szomszédom, aki egyedül él.
Sietnem kellett a vacsora befejezésével, ezért alig figyeltem rá. De
hirtelen, mintha Isten figyelmeztetett volna, hogy Helen olyan, mint az
anyukám, akinek szüksége van társaságra, aki meghallgatja őt.
Ez az élmény megváltoztatta a hozzáállásomat. Ugyanúgy, ahogy én
kifejezem a szeretetem és figyelmem a körülöttem élők felé, úgy fog
Isten gondoskodni valakiről, aki anyámmal törődik. Habár az óceán és
sok ezer mérföld elválaszt anyukámtól, az Úr biztosan küld hozzá egy
szeretetteljes embert a szükség idején. Olyat, aki nincs a főzéssel úgy
elfoglalva, hogy még csak meg se hallgassa őt. Hiszen a Biblia arra
tanít, hogy úgy bánjunk másokkal, ahogy szeretnénk, hogy ők is bánjanak
velünk. Isten szava egyúttal arra is int, hogy tiszteljük az időseket:
"Az ősz ember előtt kelj fel, és becsüld meg az öreg embert" (3Móz
19,32).

Imádság: Urunk, láttasd meg velünk mások szükségleteit, és segíts
szolgálnunk Krisztus nevében. Ámen.

Ha távol vagyunk szeretteinktől, szeressük a közelben élőket!
Andria D. Amores (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A MAGÁNYOS SZOMSZÉDAINKÉRT!