Csendes Percek április 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Ápr. 27., K, 03:41:03 CEST

                        2010. április 27. kedd

Jób 23,1-14.

1 Akkor megszólalt Jób, és ezt mondta:
2 Most is csak lázongás, ha panaszkodom, kezemmel kell elfojtanom
sóhajtásomat.
3 Bár tudnám, hogy hol találom Istent! Elmennék a trónusáig,
4 eléje terjeszteném ügyemet, tele lenne szám szemrehányással,
5 hogy megtudjam, milyen szavakkal válaszol, és hogy megértsem, mit is
mond nekem:
6 teljes erővel perel-e majd velem, vagy pedig csak figyel rám?
7 Becsületes emberként vitatkoznék vele, és végleg fölmentene engem a
bírám.
8 De ha kelet felé megyek, nincs ott, ha nyugat felé, nem veszem észre.
9 Ha északon működik, nem látom, ha délre fordul, ott sem láthatom.
10 Csak ő tudja, milyen úton járok. Ha megvizsgál, kiderül, hogy arany
vagyok.
11 Szorosan járok a nyomában, az ő útján maradok, nem térek le róla.
12 Ajkának parancsából nem engedek, keblembe zártam szája mondásait.
13 Mert ő ugyanaz marad. Ki változtathatná meg? Véghezviszi, amit lelke
kíván.
14 Bizony, beteljesíti, amit kiszabott rám. Ilyesfélét gyakran szokott
tenni.

                         NEM TISZTESSÉGES!

Áradjon a törvény, mint a víz, és az igazság, mint a bővizű patak! (Ám
5,24)

Tegnap nagyon lassú voltam. Későn keltem fel, és sokáig tartott, míg
felkészültem a napra. Mire befejeztem a mosást, és kiterítettem a
ruhákat száradni, már késő délelőtt volt. Ebben az időszakban az esők
majdnem mindig késő délután érkeznek meg. Az eső most is jött, és a
ruháim nem száradtak meg. Ma elhatároztam, hogy okosabb leszek. Korán
keltem, mindjárt munkához láttam, és időben kiteregettem. És mi
történt? A felhők ma korábban érkeztek, és a mennydörgés még délelőtt
elkezdődött. Anélkül, hogy meggondoltam volna, felkiáltottam: "Ez nem
tisztességes!" A felhők azonban nem hallgattak rám, az eső mindenképpen
megjött.
Mindig egyfajta rokonságot éreztem Jóbbal, aki magyarázatot kért
Istentől. Az ő helyzete persze sokkal komolyabb volt. De én is azt
szeretném, hogy az élet legyen korrekt, kimondottan fair, hogy mindenki
azt kapja, amit megérdemel. Isten igazságosságossága azonban a könnyű
magyarázat fölött álló titok. Az élet nem a gondosan kimért jutalomról
és büntetésről szól, hanem a megfontolásról, a tiszteletről és végül a
dicsőítésről.

Imádság: Istenem, segíts az életre csodálattal tekintenem, és mélyebbre
merülni szeretetedben. Ámen.

Istennek e világgal való szándéka túlmutat azon, elázunk-e az esőben,
vagy sem.
Nancy Molin Longatan (Mountain, Fülöp-szigetek)

IMÁDKOZZUNK AZ ÁLLANDÓAN PANASZKODÓ EMBEREKÉRT!