Csendes Percek április 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Ápr. 23., P, 03:41:02 CEST

                       2010. április 23. péntek

Jn 5,1-15.

1 Ezek után ünnepük volt a zsidóknak, és felment Jézus Jeruzsálembe. 2
Jeruzsálemben a Juh-kapunál van egy medence, amelyet héberül Betesdának
neveznek. Ennek öt oszlopcsarnoka van. 3 A betegek, vakok, sánták,
sorvadásosak tömege feküdt ezekben (és várták a víz megmozdulását. 4
Mert az Úr angyala időnként leszállt a medencére, és felkavarta a
vizet: aki elsőnek lépett bele a víz felkavarása után, egészséges lett,
bármilyen betegségben is szenvedett). 5 Volt ott egy ember, aki
harmincnyolc éve szenvedett betegségében. 6 Amikor látta Jézus, hogy
ott fekszik, és megtudta, hogy már milyen hosszú ideje, megkérdezte
tőle: "Akarsz-e meggyógyulni?" 7 A beteg így válaszolt neki: "Uram,
nincs emberem, hogy amint felkavarodik a víz, beemeljen a medencébe:
amíg én megyek, más lép be előttem." 8 Jézus azt mondta neki: "Kelj
fel, vedd az ágyadat és járj!" 9 És azonnal egészséges lett ez az
ember, felvette az ágyát, és járt. Aznap pedig szombat volt. 10 A
zsidók ekkor így szóltak a meggyógyított emberhez: "Szombat van, nem
szabad felvenned az ágyadat." 11 Ő így válaszolt nekik: "Aki
meggyógyított, az mondta nekem: Vedd az ágyadat, és járj!" 12
Megkérdezték tőle: "Ki az az ember, aki azt mondta neked: Vedd fel és
járj!?" 13 De a meggyógyított ember nem tudta, hogy ki az, mert Jézus
félrehúzódott az ott tartózkodó sokaság miatt. 14 Ezek után találkozott
vele Jézus a templomban, és ezt mondta neki: "Íme, meggyógyultál, többé
ne vétkezz, hogy valami rosszabb ne történjék veled." 15 Elment ez az
ember, és megmondta a zsidóknak, hogy Jézus az, aki meggyógyította.

                        MESÉLNIVALÓ TÖRTÉNET

Jézus azt mondta neki: "Kelj fel, vedd az ágyadat és járj!" És azonnal
egészséges lett az ember, felvette az ágyát és járt. (Jn 5,8-9)

Egy gyülekezeti napon olyan utcagyerekek énekeltek, akik Krisztusnak
adták életüket. Az ének arról szólt, milyen messzire vitte őket Isten.
Ahogy ezen elgondolkodtam, a szavak bátorítottak, reménységet adtak
nekem. Az istentisztelet végére elfogadtam Krisztust.
A leghasznosabb eszköz, amivel másoknak szolgálhatunk, saját életünk
elmesélése. Mindannyiunk története különbözik a férfiétől, akit Jézus
meggyógyított. Mikor ez az ember találkozott Jézussal, egész addigi
élete megváltozott. Meggyógyult, és járni tudott. Amit Jézus tett vele,
nem tudta magának megtartani. Másoknak is el kellett mondania.
Tapasztalatból mondom, hogy nagyon fontos, megosztani másokkal, hogyan
ismertük meg Krisztust. És lehet, hogy valakit ez úgy bátorít majd,
hogy életét Krisztusnak adja!

Imádság: Istenünk, emlékeztess minket naponta arra, hogy veled való
kapcsolatunk története értékes lehet mások számára. Ámen.

Történetünk elmesélése egyszerű formája Isten szeretete hirdetésének.
Alice Mwikali (Nairobi, Kenya)

IMÁDKOZZUNK ÚJ MEGTÉRŐKÉRT A GYÜLEKEZETÜNKBEN!