Csendes Percek április 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Ápr. 12., H, 03:41:02 CEST

                       2010. április 12. hétfő

Jn 14,15-26.

Jézus szavai: 15 "Ha szerettek engem, megtartjátok az én
parancsolataimat, 16 én pedig kérni fogom az Atyát, és másik Pártfogót
ad nektek, hogy veletek legyen mindörökké: 17 az igazság Lelkét, akit a
világ nem kaphat meg, mert nem látja őt, nem is ismeri; ti azonban
ismeritek őt, mert nálatok lakik, sőt bennetek lesz." 18 "Nem hagylak
titeket árván, eljövök hozzátok. 19 Még egy kis idő, és a világ többé
nem lát engem, de ti megláttok, mert én élek, és ti is élni fogtok. 20
Azon a napon megtudjátok, hogy én az Atyámban vagyok, ti énbennem, én
pedig tibennetek. 21 Aki befogadja parancsolataimat, és megtartja
azokat, az szeret engem, aki pedig szeret engem, azt szeretni fogja az
én Atyám; én is szeretni fogom őt, és kijelentem neki magamat." 22 Így
szólt hozzá Júdás, de nem az Iskáriótes: "Uram, miért van az, hogy
nekünk akarod kijelenti magadat, és nem a világnak?" 23 Jézus így
válaszolt: "Ha valaki szeret engem, az megtartja az én igémet; azt
pedig az én Atyám is szeretni fogja, és elmegyünk hozzá, és szállást
készítünk magunknak nála. 24 Aki nem szeret engem, nem tartja meg az én
igémet. Az az ige pedig, amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az
Atyáé, aki elküldött engem." 25 "Elmondom ezeket nektek, amíg veletek
vagyok. 26 A Pártfogó pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az
Atya, ő tanít majd meg titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent,
amit én mondtam nektek."

                             PÁRTFOGÓNK

Kérni fogom az Atyát, és másik Pártfogót ad nektek, hogy veletek legyen
mindörökké: az igazság Lelkét. (Jn 14,16-17)

Gyűlölöm beismerni esetenként, hogy gondolataim és cselekedeteim
annyira keresztyénhez nem illőek, hogy azt kívánom, bárcsak
megszabadulhatnék tőlük. Türelmetlen vagyok másokkal, elégedetlen a
sorsommal, panaszkodom, egyszóval nem túl örömteli velem lenni.
Mostanában is volt egy ilyen napom, és azt gondoltam: "Hogy is viselhet
el engem a Szentlélek?"
Isten tökéletesen ismer engem - minden hibámat, bűnömet, gondolatomat
és indítékomat. Senki más nem ismer ennyire.
A zsoltáros felismerte az ember bűnös természetét, és Isten válaszait
így fogalmazta meg: "Amilyen irgalmas az apa a fiaihoz, olyan irgalmas
az Úr az istenfélőkhöz. Hiszen tudja, hogyan formált, emlékszik rá,
hogy porból lettünk." (Zsolt 103,13-14)
Hálás vagyok azért, hogy lakik bennem valaki, aki ismeri lázadásom
mélységét, és ennek ellenére sohasem hagy el. Hiszen Jézus kérte az
Atyát, hogy adja nekünk örökre a Szentlelket. És bármit is kérjen a mi
Urunk, Isten biztosan meg is adja.

Imádság: Atyánk, azt mondtad, ha megvalljuk bűneinket, megbocsátasz
nekünk. Segíts emlékezni ennek az igének az igazságára és valóságára.
Ámen.

Ha mi lemondanánk magunkról, a Szentlélek emlékeztet, hogy Isten szeret
és elfogad.
Mary A. Baird (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI NEM TUD A BŰNEITŐL SZABADULNI!