Csendes Percek április 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Ápr. 11., V, 03:41:01 CEST

                      2010. április 11. vasárnap

Mt 28,1-8.

1 Szombat elmúltával, a hét első napjának hajnalán, elment a magdalai
Mária és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt. 2 És íme, nagy
földrengés volt, az ÚR angyala leszállt a mennyből, odament,
elhengerítette a követ, és leült rá. 3 Tekintete olyan volt, mint a
villámlás, és ruhája fehér, mint a hó. 4 Az őrök a tőle való félelem
miatt megrettentek, és szinte holtra váltak. 5 Az asszonyokat pedig így
szólította meg az angyal: "Ti ne féljetek! Mert tudom, hogy a
megfeszített Jézust keresitek. 6 Nincsen itt, mert feltámadt, amint
megmondta. Jöjjetek, nézzétek meg azt a helyet, ahol feküdt. 7 És
menjetek el gyorsan, mondjátok meg a tanítványainak, hogy feltámadt a
halottak közül, és előttetek megy Galileába: ott meglátjátok őt. Íme,
megmondtam nektek!" 8 Az asszonyok gyorsan eltávoztak a sírtól,
félelemmel és nagy örömmel futottak, hogy megvigyék a hírt
tanítványainak.

                          AZ ÜRES SÍRKAMRA

Az asszonyok gyorsan eltávoztak a sírtól, félelemmel és nagy örömmel
futottak, hogy megvigyék a hírt tanítványainak. (Mt 28,8)

Nemrégiben kiépítettem templomunk kertjében egy ösvényt, a lelki
elmélyülés érdekében. Az utacska mentén egy mélyedésbe gödröt ástam,
kiraktam kővel, létrehozva így egy kicsi barlangot. Egy másik követ úgy
helyeztem el, mintha éppen elgördítették volna az üreg bejáratától. Az
volt a szándékom, hogy ezzel az üres sírt szimbolizáljam. Hívtuk az
embereket, hogy járják végig a labirintust, és gondolkozzanak lelki
utazásukról.
A labirintus látogatói közül sokan nem ismerték fel, mit is akartam
felidézni az üres kamrával. Ez részben korlátozott kreativitásomnak
köszönhető, ám még akkor is, amikor elmondtam, mit jelképez művem, azt
tapasztaltam, hogy az üres sír nem váltja ki ugyanazt a lelkesedést az
emberekből, mint a kereszt. Az üres sír láttán sokan nem tudják átélni
ugyanazt, amit az asszonyok éreztek a feltámadás reggelén.
Számomra az üres sír megmutatja Isten halál feletti hatalmát, és az
örök élet reménységét. Hálás vagyok a fájdalomért és az áldozatért,
amit a kereszt jelképez, ugyanakkor mély hálát érzek az üres sír
szimbólumáért, mely áhítatot, reményt és örömöt kelt bennünk.

Imádság: Urunk, köszönjük neked a keresztáldozatot és a reményt, amit
az üres sír jelképez. Segíts nekünk hálaadást és reménységet vinnünk
ebbe a szűkölködő világba. Ámen.

Az üres sírkamra jelentőséget ad a keresztnek.
Jeral Williams (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK A HÚSVÉT JELENTŐSÉGÉNEK FELISMERÉSÉÉRT!