Csendes Percek április 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Ápr. 9., P, 03:41:02 CEST

                       2010. április 9. péntek

Mt 26,69-75.

69 Péter ezalatt kinn ült az udvaron. Odament hozzá egy szolgálóleány,
és így szólt: "Te is a galileai Jézussal voltál." 70 Ő azonban tagadta
mindenki előtt, és ezt mondta: "Nem tudom, mit beszélsz." 71 Mikor
pedig kiment a kapuba, meglátta őt egy másik szolgálóleány, és ezt
mondta az ott levőknek: "Ez a názáreti Jézussal volt." 72 Ő ismét
tagadta, mégpedig esküvel: "Nem ismerem azt az embert." 73 Kis idő
múlva az ott álldogálók mentek oda, és így szóltak Péterhez: "Bizony,
közülük való vagy te is, hiszen a kiejtésed is árulkodik rólad." 74
Akkor átkozódni és esküdözni kezdett: "Nem ismerem azt az embert." És
nyomban megszólalt a kakas. 75 Péter visszaemlékezett Jézus szavára,
aki azt mondta neki: "Mielőtt megszólal a kakas, háromszor tagadsz meg
engem." Aztán kiment onnan, és keserves sírásra fakadt.

                         MEGBOCSÁTOTT VÉTEK

"Simon Jóna fia, szeretsz-e engem?" Ő ismét így válaszolt: "Igen, Uram,
te tudod, hogy szeretlek téged." Jézus erre azt mondta neki: "Őrizd az
én juhaimat!" (Jn 21,16)

Miután Júdás elárulta Jézust, lelkiismeret furdalásában elment és
felakasztotta magát. (Mt 27,3-5) Júdás nagyobbik megtévelyedése azonban
az volt, hogy nem tudta elhinni, Jézus még neki is meg tud bocsátani. A
Szentlélek segítségére lehetett volna abban, hogy önmagának
megbocsásson.
De nem Júdás volt az egyetlen, aki cserbenhagyta Jézust. Péter miután
megígérte, hogy sohasem hagyja el, háromszor is megtagadta őt. Mikor
meghallotta a kakasszót, eszébe jutott, amit Jézus előre megmondott.
Akkor elment és sírva fakadt.
Később a feltámadott Krisztus odajött Péterhez és megkérdezte tőle
háromszor egymás után: Péter szeretsz engem? Miután mindegyikre igennel
válaszolt, Jézus feladatot adott neki, rábízta saját szolgálatát:
"Legeltesd az én bárányaimat, őrizd az én juhaimat!" (Jn 21,15-17)
Régi tetteink emlékei megbocsátást nyerhetnek, és jóra fordulhatnak.
Isten bűnbocsánatának ígérete a Jézus vérével megpecsételt új
szövetség. Ebben a szövetségben a Szentlélek képes minket újjászülni,
újjáteremteni, megújítani és megváltani. Isten a szolgálatában fel tud
minket is használni, függetlenül attól, hogy miket követtünk el.

Imádság: Istenünk, bocsásd meg múltunk vétkeit. Segíts, hogy jövőnket
szolgálatodnak szentelhessük. Ámen.

Mindegy, hogy mit követtél el, Isten megment és használ.
Mike Ripski (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKINEK BOCSÁNATRA VAN SZÜKSÉGE!