Csendes Percek április 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Ápr. 7., Sze, 03:41:01 CEST

                       2010. április 7. szerda

Lk 11,5-10.

5 Azután így szólt hozzájuk Jézus: "Ki az közületek, akinek van egy
barátja, és elmegy hozzá éjfélkor, és ezt mondja neki: Barátom, adj
nekem kölcsön három kenyeret, 6 mert útról érkezett egy barátom, és
nincs mit elébe tegyek; 7 - és az így válaszolna belülről: Ne zaklass
engem, az ajtó már be van zárva, és velem együtt gyermekeim is ágyban
vannak; nem kelhetek fel, hogy adjak neked! 8 Mondom nektek, ha nem is
kelne fel, és nem is adna neki azért, mert barátja, tolakodása miatt
fel fog kelni, és megadja neki, amire szüksége van." 9 "Én is azt
mondom nektek: kérjetek, és adatik, keressetek, és találtok,
zörgessetek, és megnyittatik nektek. 10 Mert mindaz, aki kér, kap; aki
keres, talál; és aki zörget, annak megnyittatik."

                          AMIKOR ISTEN HÍV

Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha
szeretitek egymást. (Jn 13,35)

A vészvillogó komorsága arról árulkodott, hogy az autó egy ideje már
ott várakozott az út mentén. "Szükségük van segítségre?" - kérdeztem a
bent ülőktől.
"Igen" - jött a válasz, és átültek az én kocsimba. Mindketten siketek
voltak. Megkérdeztem, hogy mit tudnék segíteni. Kérték, hogy vigyem
őket haza. Az otthonuk kb. 60 kilométerre volt. Bár segíteni akartam
rajtuk, ez egy kicsit távol volt. Megpróbáltam valamilyen kibúvót
keresni, de nem sikerült.
Kelletlenül fordultam hozzájuk: "Megálljunk esetleg enni valamit?"
"Köszönjük nem szükséges, viszont az illemhelyet felkeresnénk." Később
megkérdeztem tőlük, hogy mennyi ideig várakoztak. "Három vagy négy
órát", - jött a válasz. Hitetlenkedve ráztam a fejem. "És mennyi ideig
akartak még ott álldogálni?" - kérdeztem. "Csak addig, amíg az
imádságunk meghallgatásra nem talál." Hitből jövő válaszuk teljesen
lecsendesített és megszégyenített.
Gyakran könnyebben felismerjük, ha Isten imádságainkra válaszként
embereket küld hozzánk. De vajon mi milyen gyakran vagyunk Isten
válaszai mások imájára? Még ha nagyon vonakodunk is, Isten kegyelme
rajtunk keresztül csodákat tehet.

Imádság: Atyánk, segíts mindig rendelkezésedre állnunk, ha valaki a
közelünkben segítségre szorul. Ámen.

A mai napon én is válasz lehetek valakinek az imádságára.
Jim Opalek (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A SIKET EMBEREKÉRT!