Csendes Percek április 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Ápr. 2., P, 03:41:01 CEST

                       2010. április 2. péntek

1Pt 1,17-23.

17 Ha pedig mint Atyátokat hívjátok őt segítségül, aki személyválogatás
nélkül ítél meg mindenkit cselekedete szerint, félelemmel töltsétek el
jövevénységetek idejét, 18 tudván, hogy nem veszendő dolgokon, ezüstön
vagy aranyon váltattatok meg atyáitoktól örökölt hiábavaló
életmódotokból, 19 hanem drága véren, a hibátlan és szeplőtelen
Báránynak, Krisztusnak a vérén. 20 Ő ugyan a világ teremtése előtt
kiválasztatott, de az idők végén jelent meg tiértetek, 21 akik általa
hisztek Istenben, aki feltámasztotta őt a halottak közül, és dicsőséget
adott neki, hogy hitetek Istenbe vetett reménység is legyen. 22
Tisztítsátok meg lelketeket az igazság iránti engedelmességgel
képmutatás nélküli testvérszeretetre, egymást kitartóan, tiszta szívből
szeressétek, 23 mint akik nem romlandó, hanem romolhatatlan magból
születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által.

                              VÉRBANK

Tudván, hogy nem veszendő dolgokon, ezüstön vagy aranyon váltattatok
meg atyáitoktól örökölt hiábavaló életmódotokból, hanem drága véren, a
hibátlan és szeplőtelen Báránynak, Krisztusnak a vérén. (1Pt 1,18-19)

Amikor nagypéntek előtt két nappal vért adtam, megtudtam, hogy egy adag
vér három embernek segíthet, és akár életet is menthet. Koraszülöttek,
égési sérültek, leukémiások és más rákos betegek azok, akiknek hatalmas
segítséget jelent ez a pár csepp vér. Milyen hálásak lehetnek a betegek
és rokonaik ezért a kis adományért!
Amikor az asszisztens levette a vért, a gondolataim nagypéntekre és
Jézus kereszthalálára terelődtek. Ha a betegek hálásak az önkéntes
véradóknak, akkor nekünk mennyire hálásaknak kellene lennünk, amiért
Jézus kiontotta a vérét, hogy megmentsen a bűneink következményétől?
Áldozata által menekültünk meg, és Isten jelenlétébe léphetünk
szabadon.
Én kényelmesen ülhettem egy karosszékben egy óráig, amíg vért adtam.
Jézus viszont gyötrelmes halállal ontotta vérét, egy kereszthez
szögezve.

Imádság: Urunk Jézus, köszönjük kereszthalálodat és mindnyájunkért
kiontott véredet. Bocsáss meg, ha hálátlanok vagyunk, és segíts mindig
emlékezni kimondhatatlan ajándékodra. Ámen.

Senki vére nem olyan értékes, mint Jézus Krisztus kiontott vére.
Beth Johnson (Victoria, Ausztrália)

IMÁDKOZZUNK A NAGYPÉNTEKI ISTENTISZTELETEKÉRT!