Csendes Percek szeptember 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Sze. 23., Sze, 03:41:02 CEST

                     2009. szeptember 23. szerda

Mal 3,6-12.

6 Én, az ÚR, nem változtam meg, de ti is Jákób fiai maradtatok! 7
Atyáitok idejétől fogva eltértetek rendelkezéseimtől, nem tartottátok
meg azokat. Térjetek meg hozzám, és én is hozzátok térek! - mondja a
Seregek URa. De ti ezt kérdezitek: Miből térjünk meg? 8 - Becsaphatja-e
az ember az Istent? Ti mégis be akartok csapni engem! Ezt kérdezitek:
Mivel akarunk becsapni? - A tizeddel és a felajánlásokkal! 9 Átok sújt
benneteket, az egész népet, mert be akartok csapni engem! 10 Hozzátok
be a raktárba az egész tizedet, hadd legyen eleség a házamban, és így
tegyetek próbára engem - mondja a Seregek URa. Meglátjátok, hogy
megnyitom az ég csatornáit, és bőséges áldást árasztok rátok. 11
Elriasztom tőletek a sáskákat, nem pusztítják el földetek termését, nem
teszik tönkre szőlőtöket a határban - mondja a Seregek URa. 12
Boldognak mond benneteket minden nép, mert gyönyörű lesz országotok -
mondja a Seregek URa.

                         TIZED ÉS ADAKOZÁS

Tiszteld az Urat vagyonodból és egész jövedelmed legjavából, akkor
bőségesen megtelnek csűreid. (Péld 3,9-10)

Évekig küszködtem a tized kérdésével. Az, hogy némi aprópénzt
elhelyezzek vasárnaponként a perselybe, nem okozott gondot, de hogy tíz
százalékot? Számos kifogást találtam a tized adása ellen, de semmiféle
problémát nem okozott ennek az összegnek az elköltése, mondjuk egy
bevásárlóközpontban.
Ezután találkoztam Anne-nel, aki egyedülálló asszony létére nemcsak
tizedet adott, hanem még azon felül is félrerakott egy kis pénzt
missziós célokra. Irigyeltem látható örömét és Istenbe vetett
bizodalmát. Nem volt magas fizetésű állása, mégis stílusosan élt, a
maga anyagi lehetőségeihez mérten. Egy nap megkérdeztem tőle, hogy mi
kiegyensúlyozottságának titka. "Mindenben Isten tervét követem, benne
bízom" - felelte. Aztán elmagyarázta, hogy a tized odaadása nem
kötelesség, hanem sokkal inkább egy lehetőség, hogy kifejezzük
nagyrabecsülésünket Isten iránt. "Isten még soha sem hagyott cserben,
még életem legnehezebb időszakaiban sem." - mondta Anne.
Isten ezen az asszonyon keresztül bátorított: "Tégy próbára engem ebben
a dologban." Azóta így teszek, és nem tekintgetek hátra. Ő pedig
megtartotta a Bibliában olvasható ígéreteit, és áldását napról-napra
megtapasztalhatom.

Imádság: Drága Istenünk, segíts hinnünk igédben, és engedjük, hogy
életünk minden területére hasson. Ámen.

Istennek nem tudunk "túl sokat" adni.
Karen Gallagher (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK A TIZEDÜK ODAADÁSÁT FONTOLGATJÁK!