Csendes Percek szeptember 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Sze. 9., Sze, 03:41:02 CEST

                      2009. szeptember 9. szerda

Mk 1,40-42.

40 Odament hozzá egy leprás, aki könyörögve és térdre borulva így szólt
hozzá: "Ha akarod, meg tudsz tisztítani." 41 Jézus megszánta, kezét
kinyújtva megérintette, és így szólt hozzá: "Akarom, tisztulj meg!" 42
És azonnal eltávozott róla a lepra, és megtisztult.

                           NE FORDULJ EL!

Jézus megszánta, kezét kinyújtva megérintette a leprás férfit... (Mk
1,41)

Harmincas éveimben súlyos bőrelváltozás jelent meg arcomon, rendkívül
kínosan elcsúfított. Mostohaapám nem messze lakott tőlünk, és
látogatásunk idején nagyon szörnyen néztem ki! Finoman kopogtattam a
hátsó ajtón és óvatosan beléptem, hogy üdvözöljem őt. Andy egy
pillanatnyi habozás nélkül gyöngéd csókot nyomott arcomra. Mennyire
szerettem őt ezért! Ettől a finom gesztustól rögtön szeretetteljes
biztonságban éreztem magam. Rútságom egyáltalán nem zavarta Andyt. Ő a
valódi énemet látta, a bensőmet.
Mostohaapám szeretete arra ösztönöz, hogy én is elfogadjam azokat a
problémás embereket, akiktől leginkább elfordulnék. Szívem szerint csak
mosolyognék egyet, és továbbhajtva annyit mondanék: "Elnézést, de most
mennem kell...". De csak ha odafigyelek rájuk, ha meghallgatom
történetüket, akkor fedezhetem fel, és értékelhetem belső valójukat, és
csak így fogadhatom el őket, amelyre olyan nagy szükségük van.
Jézus példát adott, amikor megérintett és meggyógyított egy
számkivetett embert, egy rettegett bőrbetegségben szenvedőt, "egy
leprást" (Mk 1,40). Nem kötelességből vagy kényszerből cselekedte,
hanem szeretetből és saját akaratából - úgy, ahogy Andy arcon csókolt
engem.

Imádság: Istenünk, segíts szeretettel odafordulnunk a szenvedőkhöz, és
azokhoz, akiket mindenki kikerül. Ámen.

Krisztus képessé tesz a visszataszító embereket is szeretni!
Elaine Brown (Perthshire, Skócia)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKIT KERÜLNI IGYEKSZÜNK!