Csendes Percek október 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Okt. 18., V, 03:41:01 CEST

                      2009. október 18. vasárnap

5Móz 8,11-20.

11 De vigyázz, ne feledkezzél el Istenedről, az ÚRról oly módon, hogy
nem tartod meg parancsolatait, döntéseit és rendelkezéseit, amelyeket
én ma parancsolok neked! 12 Amikor jóllakásig eszel, szép házakat
építesz és azokban laksz, 13 amikor elszaporodnak marháid és juhaid,
lesz sok ezüstöd és aranyad, és bővében leszel mindennek, 14 akkor föl
ne fuvalkodjék a szíved, és el ne feledkezz Istenedről, az ÚRról, aki
kihozott téged Egyiptom földjéről, a szolgaság házából! 15 Ő vezetett
téged a nagy és félelmetes pusztában, ahol mérges kígyók és skorpiók
vannak; a kiszikkadt földön, ahol nincs víz, ő fakasztott vizet a
kemény kősziklából. 16 Ő táplált a pusztában mannával, amelyet nem
ismertek atyáid. Megsanyargatott és próbára tett, hogy végül is jót
tegyen veled. 17 Ne gondolkodj tehát így: az én erőm és hatalmas kezem
szerezte nekem ezt a gazdagságot! 18 Hanem gondolj arra, hogy Istened,
az ÚR ad neked erőt a gazdagság megszerzésére, hogy fenntartsa
szövetségét, amelyre esküt tett atyáidnak. Így van ez ma is. 19 De ha
mégis elfeledkezel Istenedről, az ÚRról, és más isteneket követsz,
azokat tiszteled, és azok előtt borulsz le, kijelentem ma nektek, hogy
akkor menthetetlenül elvesztek! 20 Elvesztek ugyanúgy, mint azok a
népek, amelyeket az ÚR kiveszít előletek, ha nem hallgattok az ÚRnak,
Isteneteknek a szavára.

                          MINDEN AZ ISTENÉ

Ne gondolkodj tehát így: az én erőm és hatalmas kezem szerezte nekem
ezt a gazdagságot! (5Móz 8,17)

Egy vacsorán két ismeretlennel ültünk egy asztalhoz a férjemmel. Amikor
asztaltársainknak felszolgálták az ételt, meghajtották a fejüket és
imádkoztak. Mosolyogva annyit mondtam: "Olyan jó, hogy más is imádkozik
evés előtt."
A fiatal hölgy így válaszolt: "Miért ne tennénk? Hiszen ez az étel is
Isten ajándéka." Nagyon jólesett egyszerű, lényegre törő válasza.
Nap mint nap azért dolgozunk, hogy pénzt keressünk, amiből megvehetjük
az életünkhöz és jólétünkhöz szükséges dolgokat. Könnyen mondhatnánk:
"Megdolgoztam érte, ezért megérdemlem. Az enyém."
De az igazság az, hogy Isten teremtette a földet és rajta mindent.
Isten alkotott minket is, ő adott kifinomult agyat és testet. Isten ad
erőt, lelkesedést, intelligenciát és józan észt, hogy használjuk őket.
Valóban mi dolgozunk meg a pénzért, amiből ételt veszünk, de Isten tesz
képessé a munkára. Isten növeszti a magot, amiből ennivaló lesz. Isten
tehát a forrása minden jónak.

Imádság: Istenünk, emlékeztess minket, hogy te vagy az erő, a hatalom
és az akarat forrása. Ámen.

Isten minden jónak a forrása.
Margie J. Harding (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉHEZŐKÉRT!