Csendes Percek október 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Okt. 16., P, 03:41:02 CEST

                       2009. október 16. péntek

Jn 15,1-8.

Jézus szavai: 1 "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. 2 Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több
gyümölcsöt teremjen. 3 Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet
szóltam nektek. 4 Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a
szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. 5 Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok
gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni. 6 Ha valaki nem
marad énbennem, kivetik, mint a lemetszett vesszőt, és megszárad,
összegyűjtik valamennyit, tűzre vetik és elégetik. 7 Ha megmaradtok
énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok,
kérjétek, és megadatik nektek. 8 Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy
sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek."

                           GYÜMÖLCSTERMÉS

Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: aki énbennem marad, és én
őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok
cselekedni. (Jn 15,5)

Fiatalként részt vettem egy egyhetes keresztyén konferencián.
Kényszeredetten elmentem az összes előadásra, csoportbeszélgetésre.
Láthatóan mindenki lelkesen beszélt arról, mit tanult - kivéve engem.
"Uram, miért nem tudok ráhangolódni?" - imádkoztam. Tudtam a választ:
túl letört voltam, hogy másokkal legyek.
Ahogy a gyönyörű parkban sétáltam, észrevettem egy szép nagy fát. A
főág letört valószínűleg egy viharban. A helyén egy nagy vörös vágás
éktelenkedett, ahonnan ragadós gyanta szivárgott. A seb ellenére a fa
pompázott a levelektől és a tobozoktól. Ez a mély seb arra
emlékeztetett, hogy édesapám halálával én is elveszítettem valami
nagyon fontosat az életemben.
Az a bibliai igeszakasz jutott eszembe, hogy ha Jézusban maradunk, sok
gyümölcsöt termünk. Az ő szeretete és a támogató emberek törődése által
Jézus Krisztus be tudja gyógyítani életünk sebeit.
Ha a bőséges termésre nézek, akkor valóban képes egy sérült fa is sok
gyümölcsöt teremni. Ehhez a fához hasonlóan mi is tudunk gyümölcsöt
hozni, még ha szenvedünk is.

Imádság: Drága Urunk, élet és erő Ura, segíts bízni benned, hogy te
gyógyítod meg a sebeinket. Ámen.

Isten a sérült embereket is használja.
Lynn Sara How (Cheshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK A SZÜLEIKET GYÁSZOLJÁK!