Csendes Percek október 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Okt. 12., H, 03:41:02 CEST

                       2009. október 12. hétfő

1Jn 2,15-17.

15 Ne szeressétek a világot, se azt, ami a világban van. Ha valaki
szereti a világot, abban nincs meg az Atya szeretete. 16 Mert mindaz,
ami a világban van, a test kívánsága, a szem kívánsága, és az élettel
való kérkedés, nem az Atyától, hanem a világtól van. 17 A világ pedig
elmúlik, és annak kívánsága is; de aki Isten akaratát cselekszi,
megmarad örökké.

                      MÚLANDÓ VAGY ÖRÖKKÉVALÓ?

A világ pedig elmúlik, és annak kívánsága is; de aki Isten akaratát
cselekszi, megmarad örökké. (1Jn 2,17)

Egy nap, a kora reggeli órákban elkezdtem gondolkodni János apostol
fenti szavain. Vajon hogyan értette? A kérdésen elmélkedve rájöttem,
hogy Isten azt szeretné, ha figyelmünket az örökkévaló értékekre
irányítanánk. A mai szakasz a világ múlandó értékeit veti össze Isten
örök értékeivel. Ez a világ, a maga sokféle kívánságával elmúlásra
ítéltetett, de azok, akik Isten akaratát cselekszik, örökké élni
fognak.
Mi a helyzet ma velem? Kíváncsian keresem Isten akaratát, Krisztus
példáját követve, aki ezt mondta: "Nem a magam akaratát keresem, hanem
annak az akaratát, aki elküldött engem." (Jn 5,30) Isten akarata
szerint élek? Ez a keresztyén élet egyik kulcskérdése.
Egyedül Krisztus menthet meg minket ettől a bűnnel terhelt világtól, s
adhat nekünk új életet itt, s az örökkévalóságban is. A Szentlélek
ruház fel minket azzal az erővel, amellyel megérthetjük és megélhetjük
Isten akaratát. (Róm 12,2)

Imádság: Istenünk, taníts minket mindenben akaratodat keresni. Segíts
elhagynunk mindazt, ami a szemedben múlandó és értéktelen. Ámen.

Isten akaratának keresése a hívők ismertetőjele.
Toomas Pajusoo (Harjumaa, Észtország)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ISTEN AKARATÁT KERESIK!