Csendes Percek november 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Nov. 10., K, 03:41:02 CET

                       2009. november 10. kedd

Jer 30,1-9.

1 Így szólt az ÚR igéje Jeremiáshoz: 2 Ezt mondja az ÚR, Izráel Istene:
Írd le magadnak egy könyvbe mindazokat az igéket, amelyeket
kijelentettem neked! 3 Eljön az idő - így szól az ÚR -, amikor jóra
fordítom népemnek, Izráelnek és Júdának a sorsát - mondja az ÚR -, és
visszahozom őket arra a földre, amelyet őseiknek adtam, és birtokba
fogják azt venni. 4 Ezeket az igéket jelentette ki az ÚR Izráelről és
Júdáról. 5 Így szól az ÚR:
Riadt lármát hallok, rettegés van, nincs békesség!
6 Kérdezzétek meg, nézzetek utána: szokott-e szülni férfiember? Miért
látok ennyi férfit, ágyékára tett kézzel, mintha szülne? Miért vált
minden arc fakósárgává?
7 Jaj, mert nagy nap lesz az, nincs hozzá fogható! Nyomorúság ideje
lesz az Jákóbnak, de megszabadul belőle!
8 Azon a napon letöröm igáját nyakadról - így szól a Seregek URa -,
köteleidet leszaggatom. Nem szolgálnak többé idegeneknek, 9 hanem
Istenüket, az URat fogják szolgálni, és Dávidot, a királyukat, akit
adok nekik.

                       REMÉNY A PUSZTULÁSBAN

Eljön az idő, amikor jóra fordítom népemnek, Izráelnek és Júdának a
sorsát, és visszahozom őket arra a földre, amelyet őseiknek adtam, és
birtokba fogják azt venni. (Jer 30,3)

Orvosként abban a kihívásban volt részem, hogy egy földrengés sújtotta
területen munkálkodó egészségügyi csapatban dolgozhattam. Sokan
meghaltak, az épületek romba dőltek.
Segélycsapatunkkal jártuk a falvakat, hogy beszéljünk a túlélőkkel,
vigasztaljuk őket, és megosszuk velük Jézus Krisztus örömhírét, ahol
csak lehetőség nyílt erre. Fokról fokra, ahogy csapatunk végezte a
mentést, láthattam Isten munkáját. A földrengés áldozatai ráeszméltek,
hogy a földi javakban semmilyen biztonság nem rejlik. Voltak közöttük,
akik szeretteiket is elveszítették, és mégis, veszteségeik ellenére
célokat kerestek. Mivel a katasztrófa kinyitotta előttünk az ajtókat,
hogy a gyakorlatban oszthassuk meg Isten szeretetét az emberekkel,
testi és lelki gyógyulást egyaránt hozva, az emberek elkezdtek Istenhez
fordulni.
Amikor Jeremiás próféta megjövendölte Jeruzsálem pusztulását és a
Babilonba való száműzetést, az nem volt jó hír Isten népének. De azt is
megjövendölte később, hogy Isten helyreállítja és visszahozza őket.
Jeremiás látott valami reménykeltőt is a pusztulás közepette - Isten
megújította a szövetséget. És Isten ugyanezt teszi velünk is.

Imádság: Urunk, segíts, hogy minden sötét helyzetben lássuk
jelenlétedet, és ne veszítsük el reménységünket. Ámen.

Isten a tragikus helyzeteket is mennyei célokra tudja használni.
Ajit Barkataki (Maharashtra, India)

IMÁDKOZZUNK A TERMÉSZETI CSAPÁSOK TÚLÉLŐIÉRT!