Csendes Percek május 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Május. 21., Cs, 03:41:03 CEST

                      2009. május 21. csütörtök

Jak 2,14-26.

14 Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de
cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? 15 Ha egy
férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi
kenyere, 16 valaki pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el
békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól, de nem adjátok meg
nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? 17 Ugyanígy a hit
is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában. 18 Viszont mondhatja
valaki azt is: Neked hited van, nekem meg cselekedeteim vannak. Mutasd
meg nekem a hitedet cselekedetek nélkül, én is meg fogom neked mutatni
cselekedeteim alapján a hitemet. 19 Te hiszed, hogy egy az Isten. Jól
teszed. Az ördögök is hiszik és rettegnek. 20 Akarod-e hát tudni, te
ostoba ember, hogy a hit cselekedetek nélkül meddő? 21 Ábrahám, a mi
atyánk, nem cselekedetekből igazult-e meg, amikor fiát, Izsákot
felajánlotta az oltáron? 22 Látod tehát, hogy hite együttműködött
cselekedeteivel, és cselekedeteiből lett teljessé a hite. 23 Így
teljesedett be az Írás, amely azt mondja: "Ábrahám hitt az Úrnak, aki
ezért igaznak fogadta el őt", és "Isten barátjának neveztetett". 24
Látjátok tehát, hogy cselekedetekből igazul meg az ember, és nem csupán
a hit által. 25 S ugyanígy a parázna Ráháb is, nem cselekedetekből
igazult-e meg, amikor befogadta a követeket, és más úton bocsátotta el
őket? 26 Mert ahogyan a test halott a lélek nélkül, ugyanúgy a hit is
halott cselekedetek nélkül.

                        HIT ÉS CSELEKEDETEK

A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség,
jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. (Gal 5,22-23)

Ma szabadnapos voltam, ezért a szomszédos városban voltam szinte egész
nap. Az út hazafelé lassú volt, az egyébként is sűrű forgalmat az
építkezési útlezárások még inkább lelassították. Úgy tűnt, azonban,
hogy az egyik kocsi sofőrjét cseppet sem zavarja a nagy forgalom.
Mindenféle jelzés nélkül cikázott a járművek között, végigszáguldozott
kis városokon, és tilosban előzött. Nagyon zavart a viselkedése, de
mikor megláttam a kocsija hátuljára feltűnően kiragasztott népszerű
keresztyén szimbólumot, a halat, még inkább elszomorodtam. Azon
gondolkodtam, vajon ez a vezetési stílus mit árul el a keresztyénekről
másoknak, és milyen hatással van az életünk másokra.
Azután a saját életemet gondoltam végig. Hitvalló keresztyén vagyok,
vajon az életem is ezt mutatja? Vajon észreveszik-e, hogy hívő ember
vagyok az alapján, ahogy vezetek, ahogy másokkal bánok otthon és a
munkámban, vagy ahogy várakozok a sorban a zöldségesnél. A Jak 2,26-ban
az áll, hogy a hit cselekedetek nélkül halott. Azt akarom, hogy a hitem
nyilvánvalóvá váljon a cselekedeteimben is mindenki számára.

Imádság: Urunk, kérünk, add, hogy a szeretetünk irántad a
cselekedeteinkben is megnyilvánulhasson. Ámen.

Jézus hogyan közlekedne a városban?
Mark Karpinski (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ IDEGESÍTŐ EMBEREK IRÁNTI TÜRELEMÉRT!