Csendes Percek május 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Május. 12., K, 03:41:01 CEST

                         2009. május 12. kedd

Dániel 1,7-17.

7 A főudvarmester ilyen neveket adott nekik: Dánielt Baltazárnak,
Hananját Sadraknak, Mísáélt Mésaknak, Azarját pedig Abédnegónak nevezte
el. 8 Dániel azonban elhatározta, hogy nem szennyezi be magát a király
ételével és azzal a borral, amit ő szokott inni, ezért arra kérte a
főudvarmestert, hogy ne kelljen magát beszennyeznie. 9 Isten a
főudvarmestert jóindulatra és szeretetre indította Dániel iránt, 10 de
azért ezt mondta a főudvarmester Dánielnek: Félek az én uramtól, a
királytól, mert ő rendelkezett így ételetekről és italotokról. Mi lesz,
ha azt látja, hogy ti soványabbak vagytok, mint a veletek egykorú
ifjak? Még bajba kerülök miattatok a királynál! 11 Akkor Dániel ezt
mondta annak a felügyelőnek, akit a főudvarmester rendelt Dániel,
Hananjá, Mísáél és Azarjá mellé: 12 Tégy próbát szolgáiddal tíz napig!
Engedjék meg, hogy zöldségféléket együnk, és vizet igyunk. 13 Azután
mutassanak meg neked minket és azokat az ifjakat, akik a király
ételéből esznek, és amit majd látsz, aszerint bánj szolgáiddal! 14 Az
hallgatott rájuk ebben a dologban, és próbát tett velük tíz napig. 15
Tíz nap múlva szebbnek látszottak, és kövérebbek voltak azoknál az
ifjaknál, akik a király ételéből ettek. 16 Ezért a felügyelő
fölmentette őket az alól, hogy az előírt ételt egyék, és hogy bort
igyanak, és ahelyett zöldségféléket adott nekik. 17 Ennek a négy
ifjúnak megadta az Isten, hogy előrehaladjanak a tudományban,
mindenféle írásban és bölcsességben. Dániel pedig értett a látomások és
az álmok magyarázatához is.

                            TELJES ÉLET

A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon , öljön és pusztítson: én azért
jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek. (Jn 10,10)

"Tudom, doki, jobban oda kellene figyelnem magamra!" - vidéki
háziorvosként naponta legalább kétszer hallom ezeket a szavakat. És
látom a betegeimet, akik krónikus betegségekben szenvednek, amik a
túlsúlyból, a dohányzásból, a mozgásszegény életformából vagy mindhárom
kombinációjából erednek. Segítő szándékom ellenére a legtöbb beteg
állapota az évek előrehaladtával csak rosszabbodik. Azt akarják, hogy a
tüneteket enyhítsem, de még csak erőfeszítést sem tesznek, hogy a
problémák mélyén lévő okokkal foglalkozzanak. Ha egy betegem meghal,
vagy a végén kórházba kerül, szomorúság tölt el. De ha egy páciens
megteszi a szükséges változtatásokat, és meggyógyul, akkor hosszan
tartó örömben van részem.
Azt gondolom, Isten velünk kapcsolatban valahogy hasonlóan érez. Jézus
áldozata és Istennek állandó utánunk nyúlása ellenére sokan elfordulunk
tőle, és utána csodálkozunk, hogy fáj valamink. De ha azokon az utakon
járunk, melyek a teljesség és bővölködés felé vezetnek, akkor Isten
örvendezik.

Imádság: Istenünk, te vagy az igazi Orvos. Köszönjük szeretetedet és
gyógyításodat, amit ingyen adsz. Mutasd meg, hogyan segíthetünk mi is
másoknak meggyógyulni. Ámen.

Hogyan segíthetek Istennek, hogy ő is segítsen nekem?
Ken Franklin (Michigan, USA)

IMÁDKOZZUNK BÁTORSÁGÉRT, HOGY MERJÜNK VÁLTOZTATNI, AHOL KELL!