Csendes Percek május 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Május. 2., Szo, 03:41:02 CEST

                        2009. május 2. szombat

Jn 21,12-19.

12 Jézus erre ezt mondta nekik: "Jöjjetek, egyetek!" A tanítványok
közül azonban senki sem merte őt megkérdezni: ki vagy te? Tudták
ugyanis, hogy az Úr ő. 13 Jézus tehát odament, vette a kenyeret, és
odaadta nekik; ugyanúgy a halat is. 14 Ez már a harmadik alkalom volt,
hogy Jézus megjelent a tanítványoknak, miután feltámadt a halottak
közül.
15 Miután ettek, így szólt Jézus Simon Péterhez: "Simon, Jóna fia,
jobban szeretsz-e engem, mint ezek?" Ő pedig így felelt: "Igen, Uram,
te tudod, hogy szeretlek téged!" Jézus ezt mondta neki: "Legeltesd az
én bárányaimat!" 16 Másodszor is megszólította: "Simon, Jóna fia,
szeretsz-e engem?" Ő ismét így válaszolt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
szeretlek téged." Jézus erre ezt mondta neki: "Őrizd az én juhaimat!"
17 Harmadszor is szólt hozzá: "Simon, Jóna fia, szeretsz-e engem?"
Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte tőle: szeretsz-e
engem? Ezért ezt mondta neki: "Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy
szeretlek téged." Jézus ezt mondta neki: "Legeltesd az én juhaimat! 18
Bizony, bizony, mondom néked: amikor fiatalabb voltál, felövezted
magadat, és oda mentél, ahova akartál; de amikor megöregszel, kinyújtod
a kezedet, más övez fel téged, és oda visz, ahova nem akarod." 19 Ezt
azért mondta, hogy jelezze: milyen halállal dicsőíti meg majd Istent.
Miután ezt mondta, így szólt hozzá: "Kövess engem!"

                         "SZERETSZ ENGEM?"

Miután ettek, így szólt Jézus Péterhez: "Simon, Jóna fia, jobban
szeretsz te engem, mint ezek?" Ő pedig így felelt: "Igen, Uram, te
tudod, hogy szeretlek téged." (Jn 21,15)

Egyik legmegrendítőbb beszélgetése Jézusnak az lehetett, amikor
Pétertől háromszor kérdezte, "Szeretsz te engem?" Első két alkalommal
Jézus a szeretet szót a feltétel nélküli szeretetre értette. Péter azt
mondta, hogy testvéri szeretettel szereti. Talán ez volt a
legideillőbb, ami eszébe jutott ebben a pillanatban.
Először a kérdés így szólt: "Jobban szeretsz, mint ezek?" Vajon azt
kérdezte, hogy jobban szereti-e őt, mint összes többi barátját? Vagy
arra volt kíváncsi, jobban szereti-e Péter, mint a többi tanítvány? Van
még egy lehetőség: hogy Jézus nem emberekre, hanem tárgyakra utalt.
Talán csónakokra, hálókra, kötelekre, és Péter egyéb dolgaira mutatott,
amik a megélhetését biztosították.
Szeretek elmerengeni Jézus többféleképpen értelmezhető kérdésén. Jobban
szeretem-e Istent, mint akárki mást, egy különleges szeretettel, amit
csak neki tartogatok? Jobban szeretem, mint megélhetésemet, vagyonomat,
és mint minden mást, ami kitölti az életem?

Imádság: Istenem, emlékeztess naponta a legfontosabbra. Segíts úgy
szeretni másokat, mint ahogy te engem. Ámen.

Mit szeretek legjobban?
Richard Lewis (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY JÉZUST AZ ELSŐ HELYRE TUDJUK TENNI!