Csendes Percek május 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Május. 1., P, 03:41:02 CEST

                        2009. május 1. péntek

Ruth 2,1-13.

1 Volt Naominak a férje után egy rokona, név szerint Boáz, egy jómódú
ember az Elimelek nemzetségéből. 2 Azt mondta egyszer a móábi Ruth
Naominak: Hadd menjek ki a mezőre kalászt szedni valaki után, akinek
megnyerem a jóindulatát! Naomi azt felelte neki: Eredj, leányom! 3 El
is ment, és kiérve a mezőre, szedegetett az aratók után. Történetesen
az Elimelek nemzetségéből származó Boáz szántóföldje volt az.
4 Éppen akkor ment ki Boáz is Betlehemből, és azt mondta az aratóknak:
Az ÚR legyen veletek! Azok így feleltek neki: Áldjon meg az ÚR! 5 Majd
ezt mondta Boáz annak a legénynek, aki az aratók felügyelője volt: Ki
ez a fiatalasszony? 6 A legény, az aratók felügyelője ezt felelte: Az a
móábi fiatalasszony ő, aki Naomival jött meg Móáb mezejéről. 7 Azt
kérte, hogy hadd szedegessen és gyűjtögessen a kévék között az aratók
után. Így jött ide, és talpon van reggeltől mostanáig; alig pihent egy
keveset. 8 Ekkor azt mondta Boáz Ruthnak: Hallgass ide, leányom! Ne
menj te más mezőre szedegetni, ne is menj innen máshová, hanem maradj
csak a szolgáim nyomában! 9 Legyen szemed a mezőn, ahol aratnak, és
menj utánuk! Megparancsoltam a szolgáknak, hogy ne nyúljanak hozzád, és
ha megszomjazol, menj az edényekhez, és igyál abból, amiből a szolgák
merítenek. 10 Ruth arcra borult, a földig hajolt, és ezt mondta
Boáznak: Hogyan nyerhettem el jóindulatodat, hogy pártfogásodba vettél,
holott én idegen vagyok? 11 Boáz így válaszolt neki: Apróra elbeszélték
nekem mindazt, amit anyósoddal tettél férjed halála után: hogyan
hagytad el apádat, anyádat, szülőföldedet, és hogyan jöttél el egy
olyan nép közé, amelyet azelőtt nem is ismertél. 12 Fizessen meg
tetteidért az ÚR, legyen bőséges jutalmad az ÚRtól, Izráel Istenétől,
akinek a szárnyai alá jöttél oltalmat keresni. 13 Az asszony pedig ezt
mondta: Milyen jóindulatú vagy hozzám, uram, hiszen megvigasztaltál
engem, és szívesen beszéltél szolgálóddal, pedig én még a szolgálód sem
vagyok.

                            IDŐ ÉS HELY

Ha learatod aratni valódat a mezőn, és ott felejtesz egy kévét a mezőn,
ne menj vissza fölvenni. Ha levered olajfád termését, utána már ne
szedegess, maradjon az a jövevénynek, árvának és özvegynek. (5Móz
24,19-21)

Amikor Ruth és Noémi megözvegyültek, hajléktalanokká, éhezőkké váltak,
el tudták látni magukat abból, amit Boáz földjén gyűjtögettek. Boáz a
könyörületesség parancsát követve hagyott egy kis gabonát a földjén, és
a gyűjtögetőket ezzel az áldással fogadta: "Az Úr legyen veletek".
Mit mond nekem ez a bibliai szakasz a nagylelkűségről és a
rászorulókkal való törődésről? Nincs se földem, se szőlőskertem, de van
határidőnaplóm. Megtanulhatnék időt hagyni, és segíteni azoknak,
akiknek élelemre vagy menedékhelyre van szükségük, vagy egyéb
könyörületességre.
A nem betervezett szabad idő meghagyása megszabadít attól az
aggódástól, hogy mi lesz a következő teendő. Szabad időt hagyva marad
időnk a barátokkal való beszélgetésre vagy a szomszéd megvendégelésére.
Szabad helyet hagyva határidőim között segít lelassulni, és arra
gondolni, hogy az Isten kegyelmét hogyan továbbíthatom mások felé.

Imádság: Istenünk, te mindig figyelmet fordítasz ránk. Segíts, hogy mi
is tudjunk időt fordítani másokra. Ámen.

Ha mindig sietünk, a segítés szent pillanatait és lehetőségeit hagyjuk
ki.
Amy Fryar Kennedy (Michigan, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK TÚL ZSÚFOLT A NAPTÁRUK!