Csendes Percek június 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jún. 25., Cs, 03:41:02 CEST

                      2009. június 25. csütörtök

Lk 18,9-14.

9 Némely elbizakodott embernek, aki igaznak tartotta magát, a többieket
pedig lenézte, ezt a példázatot mondta Jézus: 10 "Két ember ment fel a
templomba imádkozni: az egyik farizeus, a másik vámszedő. 11 A farizeus
megállt, és így imádkozott magában: Isten, hálát adok neked, hogy nem
vagyok olyan, mint a többi ember: rabló, gonosz, parázna, vagy mint ez
a vámszedő is. 12 Böjtölök kétszer egy héten, tizedet adok mindenből,
amit szerzek. 13 A vámszedő pedig távol állva, még szemét sem akarta az
égre emelni, hanem a mellét verve így szólt: Isten, légy irgalmas
nekem, bűnösnek. 14 Mondom nektek, ez megigazulva ment haza, nem úgy,
mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát, megaláztatik, aki
pedig megalázza magát, felmagasztaltatik."

                             ÖNIGAZOLÁS

Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a magad szemében pedig miért
nem veszed észre még a gerendát sem? Vagy hogyan mondhatod akkor
atyádfiának: Hadd vegyem ki szemedből a szálkát! - mikor a magad
szemében ott a gerenda. (Mt 7,3-4)

"Miért veszel észre hibát mindenben, amit csinálok?" - kiáltottam a
feleségemre, Jane-re. "Hát nem vagyok jobb akármelyik férjnél? Hány
férj mondhatja magáról, hogy annyit tett a házasságáért, mint én? Miért
nem tudsz csak egyszer megdicsérni?"
"Pont ez az, amit rosszul gondolsz" - vágott vissza Jane. "Azzal
igazolod a tetteidet, hogy másokkal hasonlítod össze magad, és ez nem
segít. Mindannyian magunk vagyunk felelősek a tetteinkért."
Egy árva szó nélkül hátat fordítottam, de még napokkal később is Jane
szavai motoszkáltak a fejemben. Ahogy a helyzettel birkóztam, eszembe
jutott a történet, amit Jézus mondott a farizeusról és a vámszedőről
(Lk 18,9-14). Ahelyett, hogy magamba néznék és elismerném a
gyengeségemet, inkább öntelten ítélkezem mások felett. Az egyik
legnagyobb gyengeségem éppen az, hogy mások hibáira figyelek. Végül
beismertem ezt, kértem Isten bocsánatát, és imádkoztam, hogy az Úr
segítsen megváltoznom.

Imádság: Istenünk, segíts elismernünk gyengeségeinket, és igéd szerint
kezelnünk őket. Ámen.

A szavaim ítélkezést vagy bátorítást jelentenek?
Francis Sackitey (Akosombo, Ghána)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK FOLYTON A HIBÁKAT KERESIK!