Csendes Percek június 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jún. 19., P, 03:41:02 CEST

                       2009. június 19. péntek

Jn 10,1-11.

Jézus mondja: 1 "Bizony, bizony, mondom néktek: aki nem az ajtón megy
be a juhok aklába, hanem másfelől hatol be, az tolvaj és rabló; 2 de
aki az ajtón megy be, az a juhok pásztora. 3 Ennek ajtót nyit az
ajtóőr, és a juhok hallgatnak a hangjára, a maga juhait pedig nevükön
szólítja és kivezeti. 4 Amikor a maga juhait mind kivezeti, előttük
jár, és a juhok követik, mert ismerik a hangját. 5 Idegent pedig nem
követnek, hanem elfutnak tőle, mert az idegenek hangját nem ismerik." 6
Ezt a példázatot mondta nekik Jézus, de ők nem értették, mit jelent,
amit mondott nekik. 7 Jézus tehát így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony,
mondom néktek: én vagyok a juhok ajtaja. 8 Aki énelőttem jött, mind
tolvaj és rabló, de a juhok nem is hallgattak rájuk. 9 Én vagyok az
ajtó: ha valaki rajtam át megy be, megtartatik, az bejár és kijár, és
legelőre talál. 10 A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és
pusztítson: én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek."
11 "Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja a juhokért.

                            A JÓ VEZETŐ

Amikor a maga juhait mind kivezeti, előttük jár, és a juhok követik,
mert ismerik a hangját. (Jn 10,4)

Huszonnégy évig voltam túravezető. Kedvenc feladatom volt, hogy az
embereket a vadonba és a csodálatos hegységekbe elvigyem, ott túlélési
módokra és a vezetői jártasságra oktassam, és Isten csodálatos
teremtett világát bemutassam. Sokan városi emberek voltak, kevés, vagy
semmi túlélési tapasztalattal. Emiatt teljes bizalommal voltak felém.
Végül is, én vagyok a vezetőjük, teljes felelősséget viselve
biztonságukért, és azért, hogy élvezetes tapasztalatban legyen részük.
Mennyivel nagyobb jelentőségű, amikor én tekintek úgy Jézusra, mint
támaszomra, példaképemre és vezetőmre. Jézus azt mondta: "Én vagyok a
jó pásztor." A Biblia arról beszél, hogy Jézus pásztor és vezető is
egyben. Talán a mai modern nyelvhasználatunk szerint Jézus azt mondaná:
"Én vagyok a jó vezető. Teljesen rám bízhatjátok az életeteket"
Amikor ez tudatosodott bennem, rájöttem, hogy minél kevésbé bizakodom
saját jártasságomban és képességemben, annál inkább kész vagyok
Krisztus vezetésére hagyatkozni. Ez nagy megkönnyebbülést jelentett, és
jobban tudtam a körülöttem lévő világ szépségére összpontosítani.
Krisztus mindnyájunk vezetője lehet, ha készek vagyunk teljesen bízni
benne.

Imádság: Köszönjük, Urunk, hogy életünk minden szükségét ismered. Áldj
meg minket, és viselj gondot rólunk. Ámen.

Krisztus minden élethelyzetben kész a vezetőnk lenni.
Gerald McCann (Nyugati-fok, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK AZ ERDEI TÚRÁKON RÉSZTVEVŐKÉRT!