Csendes Percek június 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jún. 14., V, 03:41:01 CEST

                      2009. június 14. vasárnap

Lk 14,12-14.

12 Azután szólt Jézus ahhoz is, aki őt meghívta: "Ha ebédet vagy
vacsorát készítesz, ne a barátaidat hívd meg, ne is a testvéreidet,
rokonaidat vagy gazdag szomszédaidat, nehogy viszonzásul ők is
meghívjanak téged. 13 Hanem ha vendégséget rendezel, szegényeket,
nyomorékokat, sántákat, vakokat hívjál meg, 14 és boldog leszel, mert
nincs miből viszonozniuk. Te pedig viszonzásban részesülsz majd az
igazak feltámadásakor."

                        "JÖVEVÉNY VOLTAM..."

Éheztem és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény
voltam, és befogadtatok. Amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a
legkisebb atyámfiai közül, velem tettétek meg. (Mt 25,34-35.40)

Amikor véget ért az istentisztelet, a lelkész arra bátorított minket,
hogy beszélgessünk egymással. Rögtön néhány paddal hátrébb mentem, hogy
üdvözöljem egyik barátomat. Közben észrevettem, hogy az egyik padban
egy nő csendesen üldögél kisfiával. Miközben az ismerősökkel
beszélgettem, tekintetem időnként a nőre és a kisfiúra tévedt.
Ez a város sok éve volt az otthonom. Voltak barátaim és családom,
akiket felhívhattam, akikkel együtt lehettem és imádkozhattam. Kíváncsi
voltam, milyen lenne, ha gyerekként új helyre kerülnék, ahol nincsenek
barátaim.
A fiú kabátujjánál fogva húzta az anyukáját a kijárat felé. Az még
egyszer körülnézett, majd felemelkedett, hogy elinduljon. Nem tudtam
tovább ellenállni Isten noszogatásának. Odasiettem hozzá, de nemcsak
egy pár percre, hanem meghívtam magunkhoz a fiával együtt ebédre.
Ha másokat baráti körünkbe hívunk, kiterjesztjük rájuk Isten
szeretetét. Így az idegent is megáldjuk, és Istent is dicsőítjük.

Imádság: Istenünk, nyisd fel szemünket, hogy észrevegyük a fájdalmat
másokban. Emlékeztess minket arra, hogy amikor őket befogadjuk, akkor
téged fogadunk be. Ámen.

Ha kinyújtjuk kezünket mások felé, istentiszteletet végzünk.
Marjie Dempster (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK KÖZÖSSÉGÜNK ÚJ TAGJAIÉRT!