Csendes Percek június 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jún. 7., V, 03:41:02 CEST

                       2009. június 7. vasárnap

Ézs 40,1-8.

1 Vigasztaljátok, vigasztaljátok népemet! - mondja Istenetek.
2 Szóljatok Jeruzsálem szívéhez, és hirdessétek neki, hogy letelt
rabsága, megbűnhődött bűnéért, hiszen kétszeresen sújtotta az ÚR keze
minden vétkéért.
3 Egy hang kiált: Építsetek utat a pusztában az ÚRnak! Készítsetek
egyenes utat a kietlenben Istenünknek!
4 Emelkedjék föl minden völgy, süllyedjen le minden hegy és halom,
legyen az egyenetlen egyenessé és a dombvidék síksággá!
5 Mert megjelenik az ÚR dicsősége, látni fogja minden ember egyaránt. -
Az ÚR maga mondja ezt.
6 Egy hang szól: Kiálts! Én kérdeztem: Mit kiáltsak? Minden test csak
fű, és minden szépsége, mint a mezei virágé.
7 Elszárad a fű, elhervad a virág, ha ráfúj az ÚR szele. - Bizony csak
fű a nép!
8 Elszárad a fű, elhervad a virág, de Istenünk igéje örökre megmarad.

                      KERÍTÉSEK ÉS SZOMSZÉDOK

Legyen az egyenetlen egyenessé. (Ézs 40,4)

Egyik reggel épp horgászni indultam, amikor láttam, hogy a szomszédhoz
kerítésnek való anyagot szállítanak. Már volt egy kerítésünk, amit még
azelőtt építettünk, hogy a szomszéd ideköltözött. Üdvözöltem, és
mondtam neki, hogy amint hazaérek, segítek neki felállítani a kerítést.
Meglepetésemre minden kész volt, mire visszajöttem, de az oszlopok
össze-vissza görbén álltak, és a régi drótkerítést sem bontották le
mellőle. Mondtam a feleségemnek, hogy én nem tudom ezt a görbe kerítést
nézni egész hátralévő életemben.
Lebontottam a régi kerítést, és a szomszéd beleegyezett, hogy
kiegyenesítsem az újat. A másik oldali szomszédom, George,
felajánlotta, hogy segít benne. Már majdnem befejeztük a munkát, amikor
heves vitába keveredtünk - főleg az én hibámból. Egy görbe kerítést
akartam kiegyenesíteni, ehelyett tönkretettem egy jó kapcsolatot.
Imádkoztam: "Ó Istenem, most már ezzel a 'görbe' szívvel kell együtt
élnem?"
A szemben lakó keresztyén szomszédom átjött. Elmeséltem neki mi
történt, és hogy mennyire sajnálom. Azt mondta: "Várj egy kicsit, míg
lenyugszol, menj át bocsánatot kérni, és minden rendben lesz." Úgy
tettem, és az egyenetlen egyenessé lett. George-dzsal most jobb a
kapcsolatunk, mint valaha.

Imádság: Istenünk, hálát adunk azokért, akik elhozzák a sötétségbe a te
világosságodat. Ámen.

A megbocsátás kiegyenesíti, amit összekuszáltak a bűneink.
John E. Fry (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÖZVETLEN SZOMSZÉDAINKÉRT!